Instagram-vaikuttajat miettivät omat matkansa viimeiseen piirteeseen asti sosiaalisen median kannalta. Matkakohteen ja siellä tarjolla olevien kuvauskohteiden mukaan valitaan esimerkiksi matkalaukun sisältö – jotta vaatteet ja asusteet täydentäisivät maisemien värimaailmaa mahdollisimman täydellisesti.

Instagramin kautta leviävät matkakohdesuositusten lisäksi myös matkamuotitrendit, Mashable kertoo. Esimerkiksi julkaisu nostaa suurella lierillä varustetut hatut, joiden suosiota oli synnyttämässä Instagram-julkkis Alyssa Ramos.

Kasvaneen kysynnän seurauksena lierihattuja Etsy-kauppapaikassa myyvä yrittäjä sai kaupaksi noin 200 hattua kuukaudessa – trendin ollessa kuumimmillaan.

Kovin pitkäikäistä Instagramin kautta tullut suosio ei kuitenkaan välttämättä ole. Tämän sai huomata myös hattukauppias, sillä pari vuotta kuumimman huuman jälkeen hattuja tilattiin enää noin kahdeksan per kuukausi.

Vaikka Ramosin valinnat vaikuttavat monien ihmisten käytökseen, kokee hän tilanteen itse asiassa olevan juuri päinvastoin. Mikäli jokin Ramosin pitämä vaate herättää kuvien katselijoissa kysymystulvan, osaa hän valita samantyylisiä vaatteita seuraaviin kuviin.

Mahdollisimman näyttäviä kuvia omiin somekanaviinsa haluaville Ramosilla on pieni mutta yksinkertainen vinkki: väriympyrästä poimitaan kuvan taustaa hallitseva värisävy – ja valitaan asu väriympyrän päinvastaiselta laidalta. Jo ennen matkalle lähtöä kannattaakin siis tutustua paikalta otettuihin kuviin, jotta laukkuun sujahtaa oikeansävyisiä vaatteita.