Palkinnot

M&M 13.11.2014 09:12 päivitetty 4.2.2016 10:48

Sonera sai tunnustusta digimarkkinoinnistaan – kouluarvosana täysi kymppi

Sonera

Soneran digitaalinen markkinointi arvioitiin parhaaksi suomalaisessa selvityksessä, jossa tutkittiin 49 brändiä.

Teleoperaattori Soneran digitaalinen markkinointi on arvioitu parhaaksi tuoreessa Suomen Digimenestyjät 2014 -selvityksessä. Se sai digimarkkinoinnistaan kouluarvosanan 10.

Sonera voitti myös sosiaalisen median arvioinnin arvosanalla 9,5. Digitaalisessa tuotekokemuksessa parhaan arvosanan 9 sai Helsingin Sanomat.

Verkkokaupoista parhaiten pärjäsi Anttila arvosanalla 9+. Sähköisten asiakkuuksien hallinnassa paras oli Prisma arvosanalla 8,5 ja mobiiliosaamisessa pärjäsi parhaiten Kauppalehti, jonka arvosana oli 9,5.

Liikkeenjohdon konsulttipalveluita tarjoavan Magenta Advisoryn Suomen Digimenestyjät seuraa sitä, miten suomalaisyritysten digitaalinen osaaminen kehittyy. Selvitys toteutettiin tänä vuonna toista kertaa ja tiedot sitä varten kerättiin kesän 2014 aikana.

Tiedotteen mukaan yrityksillä on keskimäärin vielä paljon tekemistä ennen kuin digitaalisesta liiketoiminnasta saadaan Suomessa kansainvälisen kilpailukyvyn todellinen menestystekijä.

Magenta Advisoryn osakkaan Otto Söderlundin mukaan mikään tutkituista toimialoista ei ollut vuodessa ottanut takapakkia digitaalisessa kehityksessään.

"Soneran täysi kymppi digitaalisessa markkinoinnissa sekä Kauppalehden 9,5 arvosana mobiilissa kertoo siitä, että tietyillä alueilla suomalaisista suuryrityksistä löytyy myös kansainvälisen tason huippuosaamista", Söderlund sanoo tiedotteessa.

Selvitys arvioi 39 suomalaisen suuryrityksen 49 eri brändiä pohjautuen 175 puolueettomaan arviointikriteeriin.

Arviointikriteerit muodostettiin jakaen ne kuuteen eri kategoriaan: digitaalinen markkinointi, digitaalinen tuotekokemus, verkkokauppa, asiakkuus, mobiili ja sosiaalinen media. Arviointiasteikkona toimivat kouluarvosanat neljästä kymmeneen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö