Anttila lanseeraa oman kahdeksanosaisen Erinomanlaiset -komediasarjan, jonka jaksot julkaistaan tavarataloketjun Facebook-sivuilla.

Sarjan ovat ideoineet TBWA\Helsingin luova johtaja Theodor Arhio ja Vice President Juha-Matti Raunio, jotka tunnetaan myös Brändärit-sarjan kehittäjinä. Käsikirjoituksesta vastaa Lassi Vierikko.

Sarjassa käsitellään Anttilan työntekijöiden arkea huumorin merkeissä. Anttilan sarjaa kuvataan "brändiviihteeksi", joka tarjoaa ratkaisun tv-mainonnan huomioarvon hiipumiseen.

Näyttelijäkaartista löytyvät muun muassa Cristal Snow, Reino Nordin, Jaana Saarinen ja Prinssi Jusuf.

"Pelottaa, jännittää ja samaan aikaan olemme super-innoissamme", Anttilan markkinointi -ja verkkokauppajohtaja Outi Ellilä kertoo tiedotteessa.

"Mainontamme on uudistunut, joten miksi emme tekisi myös rohkeasti omaa sisältöä. Viestimme tälläkin markkinointiteolla uudistuneesta Anttilasta ja pyyhimme pölyt vanhasta imagosta tällä viihteellisellä sarjalla."

TBWA\Helsingin Raunion mukaan on mahdollista, että Erinomanlaiset nähdään tulevaisuudessa myös televisiossa, jos sarja herättää yleisöissä tarpeeksi kiinnostusta.

Sarjan ensimmäinen jakso julkaistiin tänään 22. huhtikuuta, ja sen lanseerausta julistettiin myös Helsingin Sanomien etusivulla. "Sori Nelonen, Maikkari, Yle...ja ketä teitä nyt on", Anttila piikittelee. Mainostekstin mukaan Anttila teki oman sarjan, koska televisiosta ei tule mitään katsottavaa.

Anttilat aiemmin omistanut Kesko myi ketjun viime vuoden maaliskuussa saksalaiselle pääomasijoittajalle 4K Investille.