Sosiaalisen median markkinointiviestintää tekevän Kurion myyntikate kasvoi viime vuonna 1,3 miljoonaan euroon, kun se vuotta aiemmin oli 772 000 euroa.

Liikevaihtonsa Kurio lähes kaksinkertaisti viime vuonna. Kurio teki viime vuonna 2,9 miljoonan euron liikevaihdon, kun se vuotta aiemmin oli 1,6 miljoonaa euroa.

Myös toimiston liiketulos kasvoi 750 000 euroon edellisvuoden 474 000 eurosta.

Kurion mukaan suurin syy sen kasvuun ovat viime vuoden uudet asiakkuudet ja sosiaalisen median nouseminen strategisesti merkittävään asemaan.

Kurio sai viime vuonna asiakkaikseen esimerkiksi Nokia-puhelimet, YIT :n, Elisan ja Fazerin.

Kurion toimitusjohtajan Tommi Oppaan mukaan sosiaalinen media on noussut keskeiseksi osaksi yritysten markkinointi sen tuloksellisuuden takia.

"Asiakkaidemme tekemät ROMI-mallinnuksetkin kertovat, että sosiaalinen media on panos-tuotos suhteeltaan ylivoimainen muihin medioihin verrattuna", Opas sanoo.

Oppaan mukaan Kurio on ottanut kuitenkin maltillisesti uusia asiakkuuksia ja jatkaa samalla linjalla.

Kurio oli Vuoden Toimisto 2018 -kilpailun finalisti teknologia- ja markkinointitoimistojen kategoriassa ja sai kunniamaininnan vuoden luovimpana ja ideointikykyisimpänä toimistona.

”Teemme luovaa markkinointia ja viestintää, mutta erittäin tiukasti asiakkaidemme liiketoiminnan tavoitteisiin sidottuna. Asiakkaamme arvostavat meissä yhdistyvää strategista näkemystä, luovan suunnittelun tasoa, tuloksia ja mikrokohdennettua jakelua sosiaalisen median kanavissa”, Opas summaa yhtiön tiedotteessa.