Sponsorointi

Markus Ånäs 2.4.2015 08:03 päivitetty 4.2.2016 10:54

Sponsorointi vaatii luottamusta

Karoliina Paavilainen

Sinebrychoffin ja HIFK:n kohdella koko sponsoroinnin idea on muuttunut yhteistyökumppanuudeksi.

Sinebrychoffin ja HIFK:n suomalaisittain poikkeuksellisen pitkä ja tiivis sponsorointisopimus täyttää tänä vuonna jo 30 vuotta.

Sponsorointi on kulkenut kauas niistä mesenaattitoiminnan ajoista, jolloin yritys antoi kassakriisissä kärvistelevälle seuralle pari tonnia ja jos muisti, lähetti nipun kangasmerkkejä ommeltavaksi pelipaitoihin.

Nykyisin sponsorointi on yhä useammassa yrityksessä tärkeä osa markkinoinnin strategiaa ja se mielletään yhtä vastikkeelliseksi liiketoiminnaksi kuin kaikki muukin ostettu mainonta.

Samalla koko sponsoroinnin idea on muuttunut yhteistyökumppanuudeksi. Logonäkyvyys on vain yksi sivujuonne, sillä itse tapahtumasta on tullut keskeinen osa sopimusten sisältöä.

"Uskon, että meistä on tullut nykyisin osa HIFK:n identiteettiä", sanoo Sinebrychoffin markkinointijohtaja Kirsi Räikkönen.

"Jos poistuisimme paidan rintamuksesta, uskon että menisi vuosia, kun katsojilta HIFK:n pääsponsorina kysyttäessä mainittaisiin edelleen Koff. Samalla lailla HIFK:sta on tullut osa Koffin dna:ta", Räikkönen sanoo.

Lue lisää pitkästä liitosta tuoreesta M&M -lehdestä. Tilaa lehti täältä tai osta irtonumero Akateemisesta Kirjakaupasta.

Aiheesta voi lukea lisää myös Talentumin Summa-palvelusta. Ensimmäinen kuukausi on rekisteröityneille käyttäjille ilmainen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö