Spotify laajentaa mainostusmahdollisuuksia suoratoistopalvelussaan, kertoo Advertising Age.

Mainostajat voivat vastedes sponsoroida Spotifyn kokoamia, miljoonien seuraamia soittolistoja.

Jo tähän saakka brändit ovat voineet luoda omia kuratoituja soittolistojaan, mutta Spotifyn kansainvälisen myynnin varajohtajan Brian Benedik in mukaan Spotifyn soittolistoja sponsoroimalla mainostajilla on mahdollisuus tavoittaa helpommin tiettyjä kohderyhmiä.

Suosittuja soittolistoja ovat muun muassa Today's Top Hits, Rap Caviar, Monday Morning Commute, Cardio ja Power Workout.

Markkinoijat eivät kuitenkaan voi sponsoroida mitä tahansa soittolistoja. Spotify avaa aluksi vain 25 soittolistaa sponsoreile Yhdysvalloissa. Musiikkipalvelu kauppaa soittolistoja mainostajille viikoksi kerrallaan.

Musiikkipalvelussa on mahdollista sponsoroida vain ilmaisversion soittolistoja. Sponsorisopimuksen mukaan ensimmäinen mainoskatko kuuluu aina sponsoroijalle.