Spotify on jo vuosien ajan hallinnut monilla seuduilla musiikin suoratoistomarkkinoita. Vahvimmin sitä on kyennyt haastamaan Apple Music, jolla on takanaan rahaa ja muskelia. Yksi mielenkiintoisimmista haastajista on Tidal, jonka valttina on kilpailijoita parempi äänenlaatu.

Korkealuokkaista ääntä tavoittelevia on hillinnyt Tidalin hinnoittelu. Palvelulla on kaksi maksuluokkaa (Premium ja Hifi), joista toinen tarjoaa kympillä kuussa jokseenkin samaa äänenlaatua kuin Spotify ja kumppanit. Paremmasta äänestä joutuu maksamaan tuplasti.

Paitsi nyt ei. Tidal tarjoaa nyt varsin ällistyttävää Black Friday -hinnoittelua, jossa neljän kuukauden tarjousjakso on käytännössä ilmainen, muun muassa Android Central kirjoittaa. Premium-tilauksen hinta on painettu euroon ja Hifin kahteen euroon.

Neljän kuukauden jälkeen tilaus jatkuisi normaalihintaisena, ellei sitä peruta. Yleinen elämänkokemus on osoittanut, että moni todennäköisesti unohtaa perumisen ainakin kertaalleen.

Tarjous on suunnattu vain uusille tilaajille, joten nykyistä kallista tilausta ei voi panna katki vaihtaakseen halvempaan. Tidalin sivulta ei käy ilmi, lasketaanko yhden kuukauden ilmaisen kokeilujakson joskus käyttäneet uusiksi tilaajiksi vai meneekö heiltä tämä tarjous sivu suun.