Kisat

Anna Juvonen 26.10.2012 08:17 päivitetty 4.2.2016 10:28

ST1:lle Grand Effie - "hurmausfaktori uupuu töistä"

Juho Kuva

ST1:n, Toisen ja N2:n "ST1 käteisalennuskortti" on vuoden tuloksellisin kampanja.

ST1:n, Toisen ja N2:n kampanja "ST1 käteisalennuskortti" voitti Grand Effie 2012 -palkinnon sekä ainoan Gold Effien. Kampanja kilpaili palvelut- ja tuotesarjassa.

Tuomariston puheenjohtajan, Bob Helsingin AD:n Anu Igonin mielestä tässä etukorttien luvatussa maassa on saavutus saada ihminen ottamaan lompakkoonsa vielä yksi. Igoni kertoo kustannustehokkaasti hankittujen 370 000 rekisteröityneen kortinhaltijan vakuuttaneen tuomariston.

Igonin mielestä kisan kovasta tasosta huolimatta hurmausfaktori jäi uupumaan. Hän totesi torstaina Effie-gaalassa, että tuloksellisen mainonnan arvioinnissa mittarit eroavat toisistaan ja aika paljon jää tuomariston preferenssien varaan.

"Palkituissa töissä on erilaiset lähtökohdat, mutta yksi oli selvästi ylitse muiden", Igoni kiitteli Grand Effien pokannutta St1:tä.

Hopeisia Effie-palkintoja jaettiin kaksi. Markkinointitoimisto Folk Finlandin Finnmatkoille suunnittelema kampanja "Lähetä vanhempasi matkalle" sai hopeaa palvelu- ja tuotesarjassa. Hopeaa pokkasi myös Familyn ja Toisen Leafille tekemä kampanja "Jenkki Juicy Cube – Kuinka hedelmätornado iski purkkamarkkinaan". Kampanja kisasi bisneshaastesarjassa.

Pronssia saivat TBWA Helsingin toteuttama "Nissan Rumble" -kampanja mediatehosarjassa sekä SEK & Greyn ja Toisen toteuttama "Paulig Makuparit… kun kahvi löysi täydellisen makuparin bloggaajien avulla" -kampanja bisneshaastesarjassa.

"Olen aivan helvetin kateellinen teille kaikille", kuuluivat Igonin terveiset voittajille.

Kilpailun finaaliin ylsi 57 kisaan ilmoitetusta työstä kaikkiaan 14 kampanjaa. Katso Naamat-galleria palkintogaalasta täältä.