Yhteistyö

Piritta Palokangas 29.5. 11:46

Stadium vaihtoi mediatoimistonsa Mindshareen – yli maarajojen toimivan tiimin tavoitteena pohjoismaisten toimintojen yhdenmukaistaminen

Vasemmalta Mindsharen Account Director Tiina Virtanen, Digital Planner Sirkku Pelkonen ja COO Jonna Kivipelto. Edessä keskellä Stadiumin markkinointipäällikkö Henna Virtanen.

Ruotsissa Stadium on markkinajohtaja mutta Suomessa haastaja.

Stadium on valinnut GroupM Finlandiin kuuluvan Mindsharen mediatoimistokseen. Kilpailutuksessa oli mukana yhteensä neljä toimistoa. Mindshareen päädyttiin, koska Stadium haluaa yhtenäistää yksikköjen toimintaa pohjoismaalaisella tasolla. Mindshare on ollut Ruotsin Stadiumin mediatoimisto jo kahdeksan vuoden ajan.

Aiemmin maaorganisaatiot olivat hyvin erilliset ja molemmilla on ollut omat mediatoimistonsa.

”Aiemmin organisaatiomme on ollut erilainen ja toiminnoissa on ollut enemmän eroja maiden välillä. Vasta tehty organisaatiouudistus mahdollistaa sen, että nyt on järkevää ottaa yksi ja sama kumppanuus ja keskittää yhteistyötä”, Stadium Suomen markkinointipäällikkö Henna Virtanen avaa yhteistyötä Ruotsin organisaation kanssa.

"Emme halua puhua meistä ja heistä, vaan olemme asiakkaan kanssa yksi pohjoismainen tiimi, johon onkin haettu osaamista ja asiantuntemusta koko GroupM:sta molemmista maista, toimistorajoista riippumatta”, Mindshare Finlandin operatiivinen johtaja Jonna Kivipelto kertoo.

Yli maa- ja toimistorajojen tiiviissä yhteistyössä toimivat tiimit on trendaava suuntaus nykypäivänä.

”GroupM -tasolla tällaisia hankkeita tehdään enenevissä määrin. Tämä on  kuitenkin enemmän vasta trendaava juttu, eli ihan kaikki eivät vielä tee näin."

Stadium on uudistanut Suomen organisaatiotaan siten, että myymälöiden ja verkkokauppojen markkinointi toimivat enemmän yhteistyössä Ruotsin kanssa.

Yhtenäistäminen tuo paitsi synergiahyötyjä, myös kustannussäästöjä.

”Totta kai se vaikuttaa kustannuksiin kuin että olisi kaksi erillistä mediatoimistoa. Luonnollisesti siitä tulee myös kustannussäästöjä”, Virtanen sanoo.

Se ero maiden välillä on, että Ruotsissa Stadium on markkinajohtaja, mutta Suomessa haastaja.

”Tietysti tekemisen kärki täytyy miettiä erikseen Suomessa, eli se ei välttämättä ole sama kuin Ruotsissa”, Kivipelto tähdentää.

Stadium tähtää Suomessakin ykkösurheiluketjuksi. Sen kohderyhmää ovat kaikki aktiiviset ihmiset ja erityisesti naiset.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö