Monikansallinen kahvilaketju Starbucks ja Pokémon-brändi ovat aloittaneet markkinointiyhteistyön.

Starbucks haluaa houkutella viime kesänä myös suomalaisia villinneen Pokémon Go -pelistä innostuneita kahveille. Ketju on lanseerannut uuden Pokémon Go Frappuccino -juoman samaan aikaan kun yli 7 800 Starbucksia Yhdysvalloissa on muuntunut Pokéstopeiksi tai -gymeiksi torstaina 8. joulukuuta.

"Fyysisen sijainnin osuus yhteistyössä on tärkeä, kun etsimme uusia tapoja käyttää teknologiaa kannustaaksemme liikuntaan, tutkailuun ja tosielämän sosiaaliseen kanssakäymiseen. Starbucksin levinneisyys koko Yhdysvalloissa tarjoaa meille upean alustan", Pokémon Go -sovelluksen kehittäneen Niantic in toimitusjohtaja John Hanke sanoo AdAgen mukaan.

Osapuolet eivät ole paljastaneet yhteistyösopimuksen tarkempia yksityiskohtia.