Muovi

Lala Ylitalo 10.7. 08:21

Starbucks liittyy muovitalkoisiin – hankkiutuu eroon miljardista pillistä

Colourbox
Kansainvälinen kahvilaketju Starbucks tarjoaa pillittömän kahvijuomakannen jo yli 8 000 kahvilassa.

Starbucks-kahvilaketju jättää pillit pois maailmanlaajuisesti kaikista yli 28 000 liikkeestään vuoteen 2020 mennessä.

Kahvilaketju Starbucks ilmoitti aikovansa jättää pois muovipillit vuoteen 2020 mennessä kaikista kahviloistaan. Starbucks-kahviloita löytyy maailmassa yli 28 000. Starbucks arvioi, että nyt ketjun kahviloissa käytetään nyt noin miljardi muovipilliä vuosittain.

Starbucks kertoo, että yritys on kehittänyt juomilleen kannen, johon ei tarvita irrallista pilliä. Osassa juomista kahvilajätti kertoo aikovansa käyttää pillejä, jotka on tehty paperista tai kompostoituvasta muovista.

Pillitön kansi on jo saatavilla osaan kylmien juomien valikoimasta yli 8 000 kahvilassa Yhdysvalloissa ja Kanadassa. Seuraavaksi Starbucks tulee ottamaan uuden kannen käyttöön Kiinassa, Japanissa, Singaporessa, Thaimaassa ja Vietnamissa.

Euroopan osalta Starbucks tuo pillittömät kannet ensimmäisenä Ranskaan, Isoon-Britanniaan ja Hollantiin. Ketju on myös asettamassa paperisille kertakäyttömukeille Ison-Britannian 950 kahvilaan viiden pennin hinnan.

Kylmät juomat ovat kasvattaneet suosiotaan ainakin Yhdysvalloissa. Starbucksin toimitusjohtaja Kevin Johnson kertoi kesäkuisessa esityksessään sijoittajille, että kylmien juomien menekki on nyt yli 50 prosenttia kahvilaketjun juomamyynnistä Yhdysvalloissa, kun viisi vuotta sitten kylmien juomien osuus oli 37 prosenttia.

Kahvilaketju lupasi maaliskuussa 10 miljoonaa dollaria apurahaa yhdessä Closed Loop Partnersin kanssa kokonaan kierrätettävän ja kompostoitavan mukin kehittäjille. Starbucks kertoi keväällä tiedotteessaan, että tarkoituksena on saada kokonaan kierrätettävä ja kompostoiva kuumien juomien muki koko markkinoille eikä vain yritykselle itselleen.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Kommentti

16.10.2018 10:56

Naiset Pörssiklubiin? EVVK

Pörssimaailma kaipaa imagonsa kohennusta tasa-arvoisempaan suuntaan. Karhunpalvelus asialle tehdään, jos keskustelu juuttuu pelkästään Pörssiklubin jäsenyyden ympärille.