Kampanjat

Aleksi Ylä-Anttila 6.11. 14:15 päivitetty 6.11. 14:24

Stockmann kääri kellonsa lahjapakettiin joulun kunniaksi: "Haluamme muistuttaa yhteisten hetkien tärkeydestä"

Stockmann
Huputettu Stockmannin kello on osa tavaratalon joulukampanjaa Anna joululle aikaa.

Tavaratalo haluaa tempauksellaan muistuttaa ihmisiä tärkeiden asioiden vaalimisesta joulukauden aikana.

Stockmann on huputtanut Helsingin tavaratalon edustalla pääsisäänkäynnin luona olevan kellonsa. Ikoninen "Stockan kello" peitettiin viime viikolla. Kello pysyy piilossa joulupyhien yli.

Stockmannin asiakkuusjohtaja Anna Salmen mukaan yrityksen tavoitteena on tempauksensa kautta muistuttaa sekä itseään että kaikkia ihmisiä siitä, kuinka tärkeää itselle tärkeiden asioiden vaaliminen juhlapyhien aikaan on.

"Eri asiat ovat tärkeitä eri ihmisille. Useimmille joulun aikana on kuitenkin tärkeää perheen kesken vietetty yhteinen aika sekä rauhoittuminen läheisten parissa. Haluamme muistuttaa näiden yhteisten hetkien tärkeydestä", Anna Salmi kertoo M&M:lle.

Anna Salmi | Kuva: Petteri Paalasmaa

 

Kellon paketoiminen on osa Stockmannin Anna joululle aikaa -kampanjaa, jonka teemana on helpottaa asiakkaiden jouluvalmisteluja, jotta aikaa yhteisiin hetkiin jäisi enemmän.

Kampanjan teema näkyy Salmen mukaan Stockmannin markkinointiviestinnän lisäksi tavaratalojen palveluissa. Stockmann lanseeraa joulun alla erilaisia palvelukonsepteja helpottaakseen arjen kiirettä. Myymälöihin tulevat muun muassa jouluapulaiset, niin kutsuttu Stockmas Helpers -joukko, jotka auttavat ja opastavat jouluostoksissa.

Myös verkkokaupan valikoima on juuri laajentunut yli 100 000 tuotteeseen, kun Helsingin tavaratalon tuotevalikoima on tullut ostettavaksi Stockmannin verkkokaupasta.

Helsingin keskustan tavarataloon on avattu myös verkko-ostoksia varten lanseerattu Click & Collect -noutopiste, joka on avoinna puoleenyöhön saakka.

Joulukampanjan yhteydessä Stockmann on myös tehnyt lanseerauksen, jonka myötä koko Helsingin keskustan tavaratalon valikoima on ostettavana myös yrityksen verkkokaupasta.

Joulumyynti on Stockmannin vuoden tärkein kaupallinen sesonki. Stockmannin joulukampanja onkin Salmen mukaan yrityksen koko vuoden suurin markkinoinnin ponnistus. Salmi ei kerro kampanjan tarkkaa budjettia, mutta kyse on hänen mukaansa "merkittävästä panostuksesta".

Kampanja näkyy television ja printtimainonnan ohella Stockmannin omissa kanavissa sekä sosiaalisen median kanavissa. Kampanjafilmi Anna joululle aikaa on julkaistu jo YouTubessa.

"Yhdistävänä visuaalisena elementtinä mukaan on tuotu Manteli-niminen orava, joka nähdään kampanjafilmin ohella tavarataloissa sekä tulevana viikonloppuna avattavassa Stockmannin joulun satuikkunassa", Salmi kertoo.

Stockmannin päämarkkinointikumppanit ovat markkinointiviestinnän toimisto TBWA\Helsinki ja Dentsu Aegis Networkin sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö