Nimitykset

Antti Mustonen 13.12.2018 09:28

Stockmann kehittää asiakaskokemusta järjestelemällä johtoa – Anna Salmesta digijohtaja

Pekka Karhunen
Stockmannin Anna Salmi

Toukokuussa tehtävässään aloittava Outi Nylund on nimitetty kauppayhtiön asiakkuusjohtajaksi ja Anna Salmi ryhtyy digijohtajaksi.

Kauppakonserni Stockmann on tehnyt nimityksiä johtoryhmään lisätäkseen panostuksiaan asiakaslähtöisen digitaalisen liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Stockmann on nimittänyt Outi Nylundin Chief Customer Officer -tehtävään. Asiakkuusjohtajana hänen vastuualueitaan ovat asiakkuus, brändin kehittäminen ja markkinointiviestintä.

Nylund aloittaa Stockmannin palveluksessa toukokuussa 2019. Hän on työskennellyt vuodesta 2016 lähtien K-ryhmässä kanta-asiakasohjelman ja datalähtöisen markkinoinnin johtajana. Aiemmin Nylund on toiminut useissa markkinoinnin ja asiakassuhteiden hallinnan johtotehtävissä muun muassa Veikkauksella ja Elisalla.

Anna Salmi taas on nimitetty Stockmannin Chief Digital Officer -tehtävään toukokuusta 2019 alkaen. Hänen vastuualueitaan ovat jatkossa digitaalinen liiketoiminta, ICT ja datalähtöisen liiketoiminnan kehitys.

Salmi on työskennellyt Stockmannilla vuodesta 2015. Tällä hetkellä hän toimii markkinoinnista, digitaalisesta liiketoiminnasta sekä ICT:stä vastaavana johtajana.

Molemmat uudet nimitettävät raportoivat tehtävässään toimitusjohtaja Lauri Veijalaiselle, jonka mukaan nimitysten myötä Stockmann "kiihdyttää entisestään digitaalisen liiketoiminnan kehittämistä erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi".

"Positiivisia merkkejä on jo ilmassa, mutta vauhtia on tarve lisätä. Olen iloinen saadessamme Nylundin mukaan vahvistamaan johtoryhmäämme, markkinointiamme ja kävijämäärien kehittämistä. Hänellä on vankka kokemus vähittäiskaupasta ja kanta-asiakasohjelmista”, Veijalainen sanoo tiedotteessa.