Stockmann lanseerasi uuden kanta-asiakasohjelmansa 21. lokakuuta. MyStockmann-sovelluksesta löytyy vaihtuvia etuja ja muun muassa jouluostoksien etukupongit.

150 000 sovellusta on jo ladattu. Tuhansilla vanhoilla kanta-asiakkailla on pinna kiristynyt, sillä rekisteröityminen omatoimisesti ei onnistu, jos järjestelmässä ei ole ennestään ollut asiakkaan sähköpostiosoitetta tai puhelinnumeroa.

”Stockmannin kanta-asiakasohjelma on ollut pitkään olemassa, eikä sähköposti ole aiemmin ollut pakollinen yhteystieto. Nyt se tai puhelinnumero tarvitaan kanta-asiakasnumeron lisäksi, jotta kirjautumiskoodi lähetetään oikealle asiakkaalle”, kertoo Stockmannin asiakkuusjohtaja Outi Nylund.

”Ongelma on muutamalla tuhannella kanta-asiakkaalla, joilla ei sähköpostia ole aiemmin ollut rekisterissämme. Heidän on oltava yhteydessä asiakaspalveluun, jossa tiedot lisätään käsin.”

”Uusilla kanta-asiakkailla tätä ongelmaa ei ole, vaan kaikki tiedot voi itse kirjata sovellukseen.”

Tiedot saa päivitettyä joko soittamalla asiakaspalveluun tai käymällä tavaratalossa.

Stockmann on lisännyt henkilökuntaa asiakaspalveluunsa. Helsingin keskustan tavaratalossa on lisäksi MyStockmann-popup-piste, jossa asiakas saa tietonsa lisätyksi.

Moni vanha kanta-asiakas on turhaan odotellut joulukauppaan houkuttelevia etukuponkeja, jotka saa joko sovelluksen kautta tai postitse printtikuvastossa. Postin lakon takia ainakin pääkaupunkiseudulla moni kuvasto on vielä tulematta.

”Tavarataloissa nuo edut saa kanta-asiakaskortilla. On todella harmi, että Postilla on ollut jakeluongelmia, ja siksi jaamme kuponkeja myös tavarataloissamme.”

Stockmannin uusi sovellus on Nylundin mukaan tuonut tavarataloyhtiölle kymmeniä tuhansia uusia kanta-asiakkaita.

Vanhan kortin päivittäminen sovellukseen kannattaa, koska järjestelmä ottaa huomioon myös viiden vuoden takaiset ostokset uusia etupisteitä laskiessaan.

MyStockmann-sovelluksessa on kuusi tasoa, joilla kullakin on erilaisia etuja, muun muassa oikeus saada tietyn värinen Stockmann-kangaskassi.