Markkinointi

Aleksi Ylä-Anttila 21.3. 12:37 päivitetty 21.3. 15:10

Subway valitsi Isobar Finlandin: "Hyvinkin merkittävä asia meille"

Kuvakaappaus YouTubesta
Subwayn Liekki Subi -kampanjassa kutsutaan ruokkimaan omaa sisäistä kipinää ja tekemään asioita, jotka ovat itselle merkityksellisiä.

Isobar Finland ja Subway Suomi ovat alkuvuodesta 2019 käynnistäneet mainonnan suunnittelun ja tuotannon yhteistyön, joka kattaa kaiken Suomessa näkyvän Subwayn mainonnan sekä myyntipaikkamateriaalit.

Isobar on vuodesta 2017 lähtien vastannut Subway Suomen Facebook- ja Instagram -kanavien mainonnasta.

Kampanjatason yhteistyötä kokeiltiin jo viime vuonna ja aikaansaannokset vakuuttivat Subwayn päätöksesään. Isobarin konsernikumppanit Suomen Dentsu Aegis Networkissä, eli Vizeum, MKTG, iProspect ja Amnet, ovat tiiviisti yhteistyössä mukana ja asiakkuuden johto tapahtuu Vizeumin kautta.

Isobar Finlandin Head of Client Services Tuomas Pekkanen kertoo M&M:lle, että nyt julkistettu kumppanuus pikaruokaketjun kanssa on luovalle toimistolle hyvin mieluinen asia.

"Tämä on hyvinkin merkittävä asia meille. Subway on selkeästi yksi kärkiasiakkuuksistamme ja osallistuttaa merkittävästi monia meidän tekijöitämme niin Isobarilla kuin laajemminkin Dentsussa", Pekkanen kertoo.

Subway Suomen Marketing Manager Pia Ikonen muistuttaa, että taustalla on pitkä ja toimiva yhteistyö Vizeumin kanssa.

"Yhteistyötä Isobarin kanssa oli tehty sosiaalisen median osalta jo pidempään, joten työtavat sekä ihmiset olivat tuttuja. Isobarin taidonnäytteet kesän 2018 kampanjassa ja viime syksynä vakuuttivat meidät", Ikonen toteaa tiedotteessa.

Ikonen sanoo, että yhteistyön laajentuminen ajoittuu myös Subwayn brändin muutoksiin.

"Brändiuudistus on käynnissä ja Isobar omaksui nopeasti sen, mihin suuntaan halusimme edetä. Syntyi yhteinen näkemys, miten saavuttaisimme tavoitteet."

Tuorein esimerkki Isobarin ja Subwayn yhteistyöstä on maaliskussa käynnistynyt Liekki Subi -kampanja, jonka videotuotannot suunniteltiin Isobarin tiimissä ja toteutettiin tuotantoyhtiö Tonto Helsingin kanssa. Videon ohjasi Sami Joensuu.

Kampanjaan sisältyy television lisäksi muun muassa Ruutu+ -palvelussa näkyvän kampanjavideoiden ohella näkyvyys sosiaalisen median kanavissa, display-mainonnassa, ravintolapinnoissa sekä myös erilaisina ulkomainonnan toteutuksina.

Kampanjassa on yhteistyökumppanina mukana myös Nelosella ja suoratoistopalvelu Ruudussa näkyvä Temptation Island Suomi -tositelevisio-ohjelma.

Isobar Finlandin Creative Director Jaakko Koskinen kertoo kampanjan kutsuvan ruokkimaan omaa sisäistä kipinää ja tekemään asioita, jotka ovat itselle merkityksellisiä.

"Subway on hieno esimerkki siitä, miten hyvä lopputulos syntyy saumattoman yhteistyön ja hyvän asiakaskommunikoinnin kautta. Kommunikoidaan mieluummin liikaa kuin liian vähän. Asioista tehdään parempia yhdessä, merkityksellisyys aina keskiössä", Koskinen kuvailee.

Isobarilla Subway-asiakkuuden ydintiimiin kuuluvat Pekkasen ja Koskisen lisäksi Art Director Micke Nikander, Content Planner Oona Müller, Graphic Designerit Marko Virta ja Petra Jägerholm, Producer Jarmo Juhala sekä Project Coordinator Maija Virtanen.

Isobar Finlandin asiakkuuksia ovat Subwayn ohella muun muassa FiskarsBiltema ja Huoneistokeskus.

Suomessa Subway on toiminut vuodesta 2000 lähtien ja nykyisin ravintoloita on jo 190 kappaletta. Vuonna 2017 Subwayn veroton ketjumyynti Suomessa oli 78,5 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen nähden kertyi neljä prosenttia.

Maailman suurimpiin markkinointiviestinnän konserneihin kuuluvan Dentsu Aegis Networkin katon alla toimivat Suomessa Isobarin lisäksi mediatoimistot Carat ja Vizeum, tulospohjaisen markkinoinnin toimisto iProspect, sisältömarkkinointitoimisto John Brown Media, kokemuksellisen markkinoinnin toimisto MKTG, ulkomainontaan erikoistunut Posterscope, dataan ja analytiikkaan fokusoiva Dentsu Data Services ja ohjelmallisen ostamisen yhtiö Amnet.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Yhteiskunta

23.08.2019 14:59

Kuntaliitto valitsi Milttonin

Suomen Kuntaliitto ry on valinnut Milttonin viestintä- ja markkinointipalvelujensa strategiseksi ja operatiiviseksi kumppaniksi.