18.9.2001 11:13 päivitetty 4.2.2016 11:35

Sulake Labs panostaa kansainvälistymiseen

Palkitun virtuaaliyhteisön Hotelli Kultakalan kehittänyt Sulake Labs Oy tähtää entistä vahvemmin kansainvälisille markkinoille. Yrityksen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Timo Soininen, 35.

Soinisen tehtävinä on myynnin ja markkinoinnin kehittämisen lisäksi Sulakkeen tuotteiden markkinointi ulkomaille. Aiemmin Soininen on toiminut muun muassa rekryportaali StepStonen markkinointijohtajana.

"Tavoitteenamme on luoda Habbo Hotel -konseptista kansainvälisesti tunnettu tuotemerkki", Soininen kertoo Sulakkeen suunnitelmista.

Habbo Hotel on Hotelli Kultakalan kansainvälinen versio, joka lanseerattiin helmikuussa Isossa-Britanniassa. Virtuaalipalveluun on rekisteröitynyt jo yli 500 000 käyttäjää. Konseptia suunnitellaan lanseerattavaksi uusiin maihin syksyn aikana.

Suomessa Hotelli Kultakala lanseerattiin Elisan Kolumbus-portaalissa elokuussa 2000. Hotelli Kultakalalla on yli 200 000 rekisteröitynyttä käyttäjää.

Kultakala-konseptin kansainvälistymishankkeita varten perustetun Electric Mother Venturesin omistavat Elisan lisäksi Taivas-ryhmä, Kultakalan kehittäjät Aapo Kyrölä ja Sampo Karjalainen sekä työntekijät. Sulake Lab ja Englannissa toimiva Habbo Ltd ovat Electric Mother Venturesin tytäryhtiöitä.

Hotelli Kultakala voitti viime vuonna muun muassa M&M Grand Prix'npääpalkinnon sekä saman kilpailun Hauskimpien ja innovatiivisimpien webbiratkaisujen sarjan.

IH

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö