Soinisen tehtävinä on myynnin ja markkinoinnin kehittämisen lisäksi Sulakkeen tuotteiden markkinointi ulkomaille. Aiemmin Soininen on toiminut muun muassa rekryportaali StepStonen markkinointijohtajana.

"Tavoitteenamme on luoda Habbo Hotel -konseptista kansainvälisesti tunnettu tuotemerkki", Soininen kertoo Sulakkeen suunnitelmista.

Habbo Hotel on Hotelli Kultakalan kansainvälinen versio, joka lanseerattiin helmikuussa Isossa-Britanniassa. Virtuaalipalveluun on rekisteröitynyt jo yli 500 000 käyttäjää. Konseptia suunnitellaan lanseerattavaksi uusiin maihin syksyn aikana.

Suomessa Hotelli Kultakala lanseerattiin Elisan Kolumbus-portaalissa elokuussa 2000. Hotelli Kultakalalla on yli 200 000 rekisteröitynyttä käyttäjää.

Kultakala-konseptin kansainvälistymishankkeita varten perustetun Electric Mother Venturesin omistavat Elisan lisäksi Taivas-ryhmä, Kultakalan kehittäjät Aapo Kyrölä ja Sampo Karjalainen sekä työntekijät. Sulake Lab ja Englannissa toimiva Habbo Ltd ovat Electric Mother Venturesin tytäryhtiöitä.

Hotelli Kultakala voitti viime vuonna muun muassa M&M Grand Prix'npääpalkinnon sekä saman kilpailun Hauskimpien ja innovatiivisimpien webbiratkaisujen sarjan.

IH