Brändit

Kari Hänninen 2.7.2016 16:53

Suomalainen alusvaatebrändi singahti Kölnin Priden pääyhteistyökumppaniksi

Suomalainen The Other Danish Guy päätti ponnistaa Suomen pieniltä markkinoilta Keski-Eurooppaan.

Kaksi vuotta sitten pähkähullusta tapahtumaketjusta sekä alkunsa että nimensä saanut suomalainen alusvaatebrändi, The Other Danish Guy lanseeraa brändin ja ensimmäisen mallistonsa tällä viikolla Saksassa.

Markkinoille tullaan ryminällä; brändi on tehnyt kolmivuotisen yhteistyösopimuksen CSD Colognen, sen mediakumppani GoPinkColognen ja Jugend Gegen Aids -järjestön kanssa.

”Sattumasta tämäkin ajatus lähti, kuten koko brändin tarina”, sanoo Tommi Lähde, toinen brändin perustajista.

"Alunperin aika päräyttävästä tarinasta tuli ensin idea oman alusvaatemerkin perustamiseen ja kun vuosi sitten tehtiin yhtiökumppanin kanssa päätös lähteä tosissaan haastamaan olemassa olevia brändejä, asiat ovat edenneet hitonmoisin harppauksin.”

Yhtiön toinen perustajan Matti Pesosen mukaan kilpailua on ihan turha pelätä.

”Eihän mitään uutta synny, jos tyydytään aina siihen mitä on nyt.”

Suomi on todella pieni markkina, joten yhtiö päätti lähteä liikkeelle Keski-Euroopasta.

Tapahtuman aikataulu osui hyvin yhteen ensimmäisen tuotantoerän valmistumisen kanssa.

”Lanseeraus päätettiin ajoittaa juuri tälle viikolle”, tarkentaa Lähde.

Tapahtuman yhteiskunnallisena yhteistyökumppanina on myös Jugend Gegen Aids - järjestö ja The Other Danish Guyn myynnin tuotosta 25 prosenttia lahjoitetaan järjestölle.

Kölnin Pride järjestetään tänä viikonloppuna ja paikalle odotetaan järjestäjien mukaan yli miljoonaa kävijää, mikä tekee siitä Euroopan isompiin kuuluvan Pride-tapahtuman.

Lähde: Kauppalehti