Ruoka

Sanna Pekkonen 9.3. 15:16

Suomalainen Oatlaws pokkasi parhaan uuden brändin tittelin Lontoossa

Oatlaws on rakentanut kauran ympärille lifestyle-brändin.

Suomalainen kauratuotebrändi Oatlaws on palkittu World Food Innovation -kilpailussa parhaana uutena brändinä. Oatlaws ylsi finaaliin myös parhaan terveys- ja hyvinvointituotteen kategoriassa.

Oatlaws valmistaa kaurajuomajauheita. Oatlaws on spin off -yritys, joka sai alkunsa Viipurilaisen Kotileipomon Puhtikaura-innovaatiosta.

”Suomen puhdas luonto on yleisesti käytetty myyntiargumentti elintarviketeollisuuden viennissä mutta se ei yksistään riitä. Kilpailu maailmalla on kovaa, ja erottuakseen pitää olla terävämpi kulma, joka kiinnostaa ihmisiä globaalisti", toteaa Teppo Ylä-Hemmilä tiedotteessa.

"Olemme luoneet kauran ympärille lifestyle-brändin, joka sai nyt parhaan mahdollisen tunnustuksen tehdystä työstä. Toivottavasti tämä inspiroi myös muita suomalaisia kauratoimijoita lähtemään maailmalle, sillä latu on nyt auki”, hän sanoo.

Oatlawsin brändin on suunnitellut brändisuunnittelutoimisto Werklig.  Lisäksi markkinointia ja viestintää hoitavat mainostoimisto Halo ja viestintätoimisto Communiké.

Oatlaws-tuotteet tulivat viime vuoden lopussa markkinoille Suomessa. Lisäksi tuotteita myydään Ranskassa ja Britanniassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö