Uuden talouden ilmiöihin keskittyvä Red Herring on valinnut Social Party n Euroopan sadan innovatiivisimman yrityksen joukkoon.

Social Partyn hallituksen puheenjohtaja Olli Kallioinen kuvaa, että voitto on hyvin merkittävä yrityksen tulevaisuutta ajatellen.

"Emme ole enää vain yksi yritys muiden joukossa, vaan meidät on nyt validoitu kansainvälisesti. Tämä helpottaa seuraavia siirtojamme ja kumppanuuksien saamista", Kallioinen kertoo M&M:lle.

Listalle nousu erottaa Social Partyn muiden startupien joukosta.

"Joku voi tämän jälkeen ajatella, että näitä kavereitahan kannattaa kuunnella."

Kallioinen sanoo, että Social Party "alkaa pikkuhiljaa" käynnistellä rahoituskierroksia. Mahdollisia uusia kumppanuuksia hän näkee esimerkiksi finanssi-instituutioiden kentällä.

Vuonna 2011 perustettu Social Party tarjoaa kanta-asiakasohjelmille Party Coins Digital Rewards -palvelua, jolla esimerkiksi lentomatkustajat saavat mahdollisuuden lunastaa lentopisteillään digitaalisia sisältöjä, kuten pelejä, elokuvia tai muuta viihdettä jo vähäisellä pistemäärällä.

Finnair Plus kanta-asiakasohjelman yhteistyö Social Partyn kanssa kansainvälisessä Loyalty Awards 2016 -kilpailussa Best Loyalty Partnership -sarjan.

Social Party on tehnyt yhteistyötä Finnairin lisäksi muun muassa Air France n ja KLM :n kanssa. Peliyhteistyötä Social Party on tehnyt muun muassa World of Warcraftin, Minecraftin ja Star Warsin kanssa.

Suomalaisyritys on saanut rahoitusta Tekes iltä.

Listauksissaan Red Herring valitsee lupaavimmat teknologiayritykset maailmalta. Julkaisu arvioi ehdokasyritykset 20 pääkriteerin avulla. Näihin kuuluvat muun muassa taloudellinen kehitys, proof of concept, strategian toteuttaminen, teknologinen innovaatio, johtamisen laatu ja sosiaalinen arvo.