Goodio n ensiesittely Tanskassa suurelle yleisölle tapahtuu Formland-messuilla Herningissä 1.-4. helmikuuta. Goodio-brändi tunnetaan vegaanisesta raakasuklaastaan.

"Tanskaan laajentamisen myötä toimimme 14 eri markkinalla. Pohjoismaiden lisäksi toimimme muun muassa Espanjan, Portugalin, USA:n, Belgian, Japanin, Hongkongin ja Singaporn markkinoilla", Goodion operatiivinen johtaja Jussi Salonen kertoo M&M:lle.

Laajentuminen Tanskaan on Salosen mukaan luonnollinen jatkumo yrityksen kansainvälistymiselle.

"Seuraavaksi kokeilemme siipiämme Tanskan markkinoilla, jossa luomu- ja vegaanibuumi ovat jyllänneet jo jonkin aikaa", Salonen arvioi.

Vuonna 2015 perustettu Goodio aloitti "lähtemällä heti merta edemmäs kalaan", kun yritys aloitti saman tien toiminnan New Yorkin Manhattanilla. Laajeneminen Yhdysvaltoihin toteutettiin käytännössä omin voimin.

Vuonna 2017 amerikkalaiset söivät brändin raakasuklaata satojen tuhanisen eurojen arvosta.

"Aloitimme käytännössä vaikeimmasta mahdollisesta paikasta."

Norjassa Goodio aloitti viime vuoden lopulla. Salosen mukaan tuote on otettu hyvin vastaan Pohjoismaissa.

"Kööpenhamina on lisäksi otollinen markkina tällaiselle tuotteelle", Salonen sanoo.

Viime viikolla Goodion uutisoitiin avaavan Helsingin Kallioon uuden tehtaan. Brändin tuotteet valmistetaan alusta loppuun saakka Helsingissä.

Helsinki Heaven in omistaman Goodio-brändin liikevaihto oli viime vuonna noin puolitoista miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä on 28.

"Tänä vuonna tulemme tuplaamaan liikevaihtomme ja laajentamaan liiketoimintaa ainakin kahdelle uudelle markkinalle", Salonen kertoo.