Design

Aleksi Ylä-Anttila 23.7. 15:24

Suomalaisen CupOfTherapyn eläinhahmot vetoavat aasialaisiin: "Jännittävää ja koskettavaa"

CupOfTherapy
Eläinhahmot ovat tehneet CupOfTherapya tunnetuksi maailmalla.

CupOfTherapy on vuonna 2017 toimintansa aloittanut suomalainen startup, joka keskittyy ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen. Aasian suunnalla eläinhahmoista tuttu konsepti tuntuu uppoavan ihmisiin hyvin.

CupOfTherapy on vuonna 2017  toimintansa aloittanut suomalainen startup, joka keskittyy ihmisten hyvinvoinnin edistämiseen. Yrityksen perustajaosakkaat ovat psykoterapeutit Antti Ervasti ja Elina Rehmonen sekä graafikko Matti Pikkujämsä.

Myös kansainvälistä tunnustusta saaneen Pikkujämsän CupOfTherapylle luomat eläinhahmot ovat herättäneet mukavasti huomiota sosiaalisen median kanavissa ja kiinnostaneet myös ihmisiä maailmalla.

Viime keväänä CupOfTherapy solmi yhteistyösopimuksen japanlaisen lifestyle-kauppaketju Mujin kanssa ketjun pääjohtajan Masaaki Kanain omasta aloitteesta.

Viime viikolla CupOfTherapyn kirja julkaistiin Hong Kongin kirjamessuilla. Kustannusyhtiö Popularin kustannuspäällikkö Sharmon Choy kertoo kirjan kuluttajamyynnin saavuttaneen bestseller-listan ensimmäisen sijan ja 1 000 kappaleen myyntirajan rikkoutuneen muutamassa päivässä.

Messuille osallistuneet kirjan tekijät psykoterapeutti Antti Ervasti ja kuvittaja Matti Pikkujämsä kertoivat messujen olleen jälleen loistava avaus, josta on hyvä jatkaa CupOfTherapyn syksyn yhteistyökuvioihin.

"Jatkuva virta ihmisiä ja signeerauksia, kohtaamisia hyvin erilaisten ja eri ikäisten ihmisten kanssa. Jännittävää ja koskettavaa huomata miten ihmiset nopeasti oivalsivat kuvien ja tekstien ydinsisällön", kaksikko iloitsee tiedotteessa.

"Aasia on kuvallinen maanosa"

CupOfTherapyn missiona on mielenterveyden ja siitä puhumisen kynnyksen madaltaminen. Myyntituotoistaan CupOfTherapy ohjaa resursseja mielenterveystyön tukemiseen.

Ostamalla eläinhahmoilla kuvitetun kirjan, kahvimukin tai vaikkapa t-paidan jälleenmyyjältä tai CupOfTherapyn omasta verkkokaupasta asiakas tukee yrityksen missiota hyvinvoinnin edistämiseksi ja mielenterveyden sekä siitä puhumisen kynnyksen madaltamiseksi.

Kiinnostusta sympaattisille eläinhahmoille on etenkin Aasian suunnalla ollut mukavasti. Viime vuonna Japanissa julkaistu Dai Jo Bu -nimen saanut CupOfTherapy-kirja sai Mujin liikkeissä innostuneen vastanoton.

CupOfTherapyn sdanansaattajat Antti Ervasti ja Matti Pikkujämsä saivat tavata paljon eläinhahmoista kiinnostuneita ihmisiä hong Kongin kirjamessuilla.

 

Kansainvälisenä brändinä kasvava CupOfTherapy on solminut kirjansa kustannussopimuksia eri puolille Aasiaa. Mujin Japanissa kustantama CupOfTherapy-kirja viitoitti tietä uusille sopimuksille Hong Kongissa, Taiwanissa, Koreassa ja Manner-Kiinassa.

Kirjan julkaisu edustaa yrityksen strategian mukaisesti tärkeää avausta vauhdittaen tulevaisuuden kampanjoita sekä lisenssisopimuksia yksittäisillä markkina-alueilla. CupOfTherapy:n tavoitteena on kehittää ja laajentaa brändiä sekä liiketoimintaansa pitkällä tähtäimellä.

Brändin agenttina toimivan Ferly Co:n Heikki Laaninen kertoo olevan hyvin ainutkertaista, että suomalainen kirja olisi myynyt näin nopeasti ja samanaikaisesti käännösoikeudet useaan Aasian maahan. CupOfTherapy:n suosio Aasiassa on ylittänyt kaikki odotukset.

"Aasia on kuvallinen maanosa ja eläimet sekä eläinhahmot kuuluvat perinteisesti jo horoskooppien kautta kulttuuriseen kuvastoon. Olemme CupOfTherapy-kuvitusten ja tekstien kautta löytäneet myös Aasiaan sopivan tavan lähestyä vaikeitakin mielenterveyteen liittyviä asioita ja aikaansaaneet niiden avulla keskustelua", pohtivat Matti Pikkujämsä sekä Antti Ervasti.

Yritys teki viime vuonna 51 000 euron liikevaihdon. Tulos oli 47 000 euroa pakkasen puolella.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö