Vain 0,6 prosenttia suomalaisen teollisuuden tuotteista on tekstiilejä, eivätkä maailman tekstiilimarkkinoiden suuret pelaajat tule Suomesta. Aalto-yliopistossa järjestetyssä Suomesta vastuullisen tekstiiliteollisuuden ja muodin kärkimaa? -seminaarissa puhuneen Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professorin Minna Halmeen mukaan tämä on kuitenkin myös etu, sillä Suomessa ei ole isoja tekstiili- ja muotiyrityksiä, jotka puolustaisivat omaa kestämättömään pikamuotiin perustuvaa liiketoimintaansa. Sen sijaan esimerkiksi metsäteollisuudessa on isoja suomalaisyrityksiä, joita uudet kuituinnovaatiot kiinnostavat. Lisäksi Suomessa on start-up-henkeä ja materiaaleihin ja liiketoimintamalleihin liittyviä kestävyysinnovaatioita.

Tilaajille
Tilaajille
Olemme varanneet tämän sisällön vain tilaajille
Voit kokeilla digitaalista Markkinointi&Mainontaa nyt 1. kuukauden ajan veloituksetta. Tilaajana saat esimerkiksi:
  • Rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkiin artikkeleihin
  • Päivittäiset vain tilaajille suunnatut Tähtijutut
  • Markkinointi&Mainonnan näköislehden
Lehden tilaaja, ota digi käyttöön