Tapahtumat

M&M 27.5.2014 12:54 päivitetty 4.2.2016 09:33

Suomalaisia Youtube-tähtiä keräävän Tubeconin takana Docventuresin tuottajat

Elokuussa tuhannet fanit pääsevät tapaamaan Youtube-tähtiä Tubecon-tapahtumassa.

Youtubessa videoitaan julkaisevat vloggaajat, sketsiryhmät, pelaajat ja extremeharrastajat, eli suomalaiset tubettajat, järjestävät faneilleen suurtapahtuman elokuussa.

Tubecon-tapahtuma pidetään Hartwall Areenalla Helsingissä lauantaina 16. elokuuta.

Tapahtuma on tubeyhteisön suunnittelema ja esiintyjien joukossa nähdään muun muassa Justimus, Musta Barbaari, Soikku, Eetu ja kymmeniä muita suomalaisia ja kansainvälisiä Youtube-tähtiä.

Youtube-yhteisö on pyytänyt tilaisuuden järjestäjiksi Risto Kuulasmaan ja Elise Pietarilan. Kuulasmaa tunnetaan muun muassa Duudsonien ja Madventuresin tuottajana. Kuulasmaa ja Pietarila ovat tuottaneet yhdessä Docventures-ohjelman.

"Oli mahtavaa että tubettajat ottivat itse yhteyttä ja pyysivät apua tapahtuman järjestämiseen. Hartwall-areenalle päädyttiin, kun ymmärrettiin tubettajien aiemmin itse järjestämien tapahtumien suosio. Tavoitteenamme on luoda Tubeconista tekijöiden vuotuinen päätapahtuma Suomessa",  Kuulasmaa kertoo tiedotteessa.

Viime kesänä tubettajat järjestivät Tampereella epävirallisen tapaamisen, jonne saapui paikalle toista tuhatta fania. Tänä vuonna tilaa on useammille tuhansille faneille.

Tavoitteena rikkoa ennätyksiä

Pietarilan mukaan Tubecon on nuorisokulttuurin esiinmarssi. Tuottajat suunnittelevat parhaillaan yhdessä tubettajien kanssa yhteisiä toimintatapoja ja käytäntöjä. Myös oman yhdistyksen perustaminen on suunnitelmissa.

"Tubeconin tavoitteena on rikkoa Suomen ennätykset Youtube-yhteisön livetapaamiseen osallistujien ja tapahtuman aikana nettiin ladattavien videoiden määrässä. Epävirallinen tavoitteemme on tuottaa tapahtuman aikana nettiin miljoona sekuntia videomateriaalia", Pietarila kertoo.

Tubecon tarjoaa kaupallisen yhteistyömahdollisuuden edelläkävijäbrändeille. Tapahtuman yhteydessä järjestetään seminaari, jossa käydään läpi onnistuneita kaupallisia kumppanuuksia tubettajien kanssa.

"12-20 vuotiaiden kohderyhmässä Youtube on ykkösmedia. Tubecon on mahdollisuus tavoittaa nuori kohderyhmä, tunnistaa tähtiä ja saada ymmärrystä siitä, että miten tämä satoja tuhansia nuoria tavoittavan skenen kanssa toimitaan", kommentoi Tubeconin kaupallisista kumppanuuksista vastaava Klok-yrityksen luova johtaja Pauli Kopu.