Kansainvälisen Digital Communications Awards -kilpailun finalistit on julkistettu. Suomalaistöistä eniten ehdokkuuksia keräsi Kurio n ja Microsoft in Suomessa toteuttama #SurfaceTheWomen-kampanja, joka on shortlistillä kolmessa kategoriassa: Vuoden kampanja (pieni budjetti), Sosiaalinen media sekä Teknologia ja kuluttajaelektroniikka.

Suomalaisen ohjelmistoyrityksen Nitor in SEDI-rekrytointikampanja pääsi kilpailussa shortlistille kahdessa kategoriassa. Kampanja on ehdolla kategorioissa Vuoden kampanja (yritykset) ja Rekrytointi ja yrityskuva. Nitorin kanssa yhteistyössä kampanjan toteuttivat Tehtaankatu, Netprofile ja Pablo Films.

Suomalaisehdokkaista kilpailun shortlistille ylsivät myös Tiedon #Wecare (kategoriassa Vuoden kampanja, pieni budjetti), ulkoministeriön Capital of Metal -kampanja (Vuoden kampanja, järjestöt ja instituutiot) ja Verohallinto (Sosiaalinen media).

Microsoftin ja Kurion #SurfaceTheWomen -kampanja toteutettiin yhteistyössä Women in Tech -yhteisön ja Mimmit koodaa -hankkeen kanssa. Viikon mittainen kampanja tavoitti sosiaalisen median kanavissa yli miljoona suomalaista, ja #SurfaceTheWomen-aihetunnisteella tehtiin viikossa toista tuhatta sosiaalisen median julkaisua. Niissä nostettiin esiin lähes tuhat teknologia-alan naista, jotka saivat tunnustusta kollegoiltaan, yhteistyökumppaneiltaan ja läheisiltään.

Kahdessa sarjassa ehdolla olevassa Nitorin kampanjassa haettiin uusia työntekijöitä vaativasta ja erittäin kilpaillusta kohderyhmästä. Verkossa ja sosiaalisessa mediassa näkyneessä kampanjassa Esko Valtaoja etsii Nitorin ulkopuolista älyä testillä, jonka kuka tahansa voi tehdä. Testiin on vastannut myös koko Nitorin 180-henkinen henkilökunta, ja testin lopuksi selviää vaalikoneen hengessä, keiden kanssa testiä tehneen ajatusmaailma parhaiten osuu yksiin.

Kampanja oli kohdennettu sosiaalisessa mediassa erittäin tarkasti oikealle kohderyhmälle, ja se resonoi kohderyhmässä yli odotusten. Testin on tehnyt verkossa yli 6 000 ihmistä, ja työhakemuksia on saapunut yli 600. Potentiaalisia työntekijöitä haastatellaan edelleen, ja työsopimuksiakin on solmittu. Sama kampanja voitti keväällä kotimaisen Finnish Comms Awardsin yritys- ja organisaatioviestinnän kategorian.

Juttua täydennetty 9.8. klo 8:43 ilsäämällä tieto Kurion Microsoftille tekemän #SurfaceTheWomen-kampanjan finaalipaikoista.