Cannes Lions

Laura Kukkonen, Aleksi Ylä-Anttila 22.6. 09:01

Suomalaistyöt nappasivat kolme pronssileijonaa Cannesissa

Cannes Lions

Torstai-iltana Cannes Lions -markkinointikilpailussa pronssia saivat S-ryhmän, Hasan & Partnersin ja TBWA\Helsingin kampanjat.

Hasan & Partners nappasi pronssia Planille suunnitellusta Sheboard-projektista kisan PR-kategoriassa.

Sheboard kisaa myös Glass-kategoriassa, jonka tuomaristo arvioi shortlistille päässeet kampanjat paikan päällä Cannesissa. Työn esittelivät Planin Eva Anttila ja Hasan & Partnersin luova suunnittelija Katariina Harteela, jotka kertovat työstä täällä.

Pronssileijonaa kommentoiva Hasan & Partnersin luova johtaja Tobias Wacker kuvailee, että toimistossa oli jo lähtökohtaisesti todella hyvä tunne Sheboardista. Hän kiittää myös Harteelan ja Anttilan presentointia Glass-tuomaristolle.

Toimitusjohtaja Panu Nordlund taas sanoo, että pronssileijonan voittaminen on upea tunnustus.

”Tunnelma on aika sanoin kuvaamaton. Tämä on juuri niitä syitä, joiden vuoksi tätä työtä tehdään”, Nordlund kommentoi.

S-ryhmän Hihna 24/7 -tempaus saavutti pronssileijonan Media-kategoriassa. SOK:n  kanavajohtaja Anne Sassi-Leivonen kertoo, että S-ryhmä haluaa pärjätä kovenevassa kansainvälisessä kilpailussa myös markkinoinnin osalta.

”Olemme S-ryhmässä tehneet useamman vuoden määrätietoista työtä markkinoinnin parantamiseksi. Palkinto on nyt osoitus siitä, että johdamme muutosta oikeaan suuntaan. Se osoittaa uusien toimintamallien toimivan niin luovan sisällönsuunnittelun kuin kanavaratkaisujen osalta”, Sassi-Leivonen kertoo.

S-ryhmä on tehnyt Hihna 24/7 -projektin sisäisellä tiimillä. Sen case-videon Cannes Lionsia varten taas toteutti TBWA\Helsinki, jonka Finavialle suunnittelema #LIFEINHEL-kampanja sai myös pronssia Cannesin torstai-illassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö