Suomen kaikkien aikojen keihäänheittäjiin lukeutuva Tero Pitkämäki ilmoitti eilen uransa lopettamisesta. Jalkavaivojen kanssa kamppaillut Pitkämäki ei päässyt tällä kisakaudella kuntoon ja ilmoitti lopettamisesta maanantaina Kuortaneella.

Kauaa keihäslegendan ei kuitenkaan tarvitse levätä laakereillaan. Työtarjous ilmaantui jo varhain tiistaiaamuna.

Kotimainen kasvuyritys Leadoo haluaa rekrytoida Pitkämäen persoonallisella rekrytointikampanjallaan. Leadoohon vaikutuksen tekivät Pitkämäen sanat maanantain tiedotustilaisuudessa.

Leadoon perustaja ja toimitusjohtaja Mikael da Costa kertoo, että Leadoon henkilöstöön vetosivat erityisesti Pitkämäen tiedotustilaisuuden lopuksi lausumat sanat: ”uskaltakaa haaveilla”.

”Nuo sanat puhuttelivat myös meitä, koska tunnistimme niissä myös leadoolaisten asennetta. Me olemme uskaltaneet haaveilla menestyksestä, vaikka se ei aina olekaan ollut helppoa. Olemme toki myös tehneet sen eteen hartiavoimin tiimityötä, mutta mikään ahkeruus ei korvaa isoja unelmia, joita ei pidä antaa kenenkään painaa tartanin pintaan”, Mikael da Costa kertoo.

Yrityksellä on jo suunnitelmat valmiina Pitkämäen rekrytointia varten. Ne löytyvät maailmanmestarin kodin läheltä.

”Olemme kasvaneet lyhyessä ajassa tyhjyydestä jo yli 40 hengen tiimiksi, joka toimii Suomen lisäksi jo Tukholmassa sekä Lontoossa. Suomessa olemme tutkailleet jo hetken aikaa laajentumista Pohjanmaan suuntaan ja Tero olisi oivallinen lisä tiimiimme vahvojen paikallisten verkostojensa ansiosta”, da Costa pohtii.

Pitkämäki ei ole tullut urheilu-urallaan tunnetuksi aktiivisena sosiaalisen median käyttäjänä, mutta Leadoo uskoo viestin tavoittavan keihäslegendan puskaradion kautta.

Leadoon markkinoinnista vastaava johtaja ja osakas Santtu Kottila kertoo, että kampanjassa panostetaan voimakkaasti sosiaaliseen mediaan sekä yrityksen omien tilien kautta että henkilökuntaa osallistaen.

”Ymmärrämme toki myös, että pelkkään ansaittuun mediaan ei voi luottaa, vaan teemme myös Pitkämäen kotiseudulle kohdennettua digitaalista mainontaa”, Kottila kertoo M&M:lle.

Kottilan mukaan rekrytointikampanjassa on mukana vahva markkinointikulma.

”Toki haluamme kasvattaa yleistä tunnettuuttamme. Tässä toimenpiteessä yhdistyi sopivasti todella moni asia. Haluaisimme Teron oikeasti meille töihin ja lisäksi tämä kampanja on meille keino rakentaa tunnettuutta sekä tehdä rekrytointimarkkinointia muidenkin kuin Teron suuntaan”, Kottila toteaa.

Leadoon tekijät uskovat, että viesti tavoittaa Pitkämäen muutamassa päivässä. Seuraava askel ja tavoite on sopia tapaaminen keihäsmestarin kanssa.

”Uskon ja toivon vahvasti, että saisimme Teron juttusille kanssamme. Hän olisi kilpaurheilutaustansa ja mukavan luonteensa perusteella oivallinen lisä tiimiimme. Lisäksi uskomme, että tarjoamamme mahdollisuus lähellä kotiseutua kiinnostaisi Teroa sen verran, että hän antaisi meille mahdollisuuden”, Kottila kertoo.

Leadoo kehittää eri tarkoituksiin vuorovaikutuksellisia tekstirobotteja, joiden avulla sen asiakkaat saavat esimerkiksi kerättyä tietoa verkkosivuillaan käyvistä ihmisistä ja voivat kohdistaa sen perusteella myyntiään. Teknologiaa voi käyttää myös esimerkiksi työnhakusivustoilla tai asiakaspalvelun automatisoinnissa.

Yritys on kasvanut perustamisensa jälkeen nopeasti. Useilla eri kasvuyrityslistauksilla esiintynyt Leadoo teki ensimmäisellä tilikaudellaan 0,75 miljoonan euron liikevaihdon ja keräsi vain 11 kuukauden aikana 350 maksavaa asiakasta. Henkilöstön lukumäärä on noussut yli 40:n.

Tero Pitkämäki, 36, on arvokisamitalien määrällä mitattuna Suomen kaikkien aikojen menestynein keihäänheittäjä.

Seitsemän arvokisamitalia vuosina 2006–2015 saavuttanut Pitkämäki voitti maailmanmestaruuden Osakassa kesällä 2007. Muihin uran huippuhetkiin lukeutuvat muun muassa MM-hopea Moskovassa 2013, olympiapronssi Lontoossa 2012 sekä kaudella 2015 saavutettu Timanttiliigan kokonaiskilpailun voitto.

Lue lisää: Yksinkertaisuus myy

Lue lisää: Leadoo tavoittelee vahvaa kasvua kääntämällä verkkosivun kävijät tunnistetuiksi liideiksi – henkilöstön määrä kolminkertaistui parissa kuukaudessa