Suomen Aku Ankka -lehden Poika & Ankka -mainosfilmin suomenkielistä versiota on katsottu YouTubessa jo yli 118 000 kertaa.

Filmin on suunnitellut Bob the Robot ja tuottanut Pablo Films.

Poika & Ankka on herättänyt kiinnostusta myös maailmalla, kun kansainväliset verkkojulkaisut ovat huomioineet tunteikkaan mainoksen.

Yhdysvaltalainen Fast Company -sivusto kummastelee mainoksesta tekemässään jutussa, miten voi olla mahdollista, että Aku Ankan suosio on jossain päin maailmaa ylittänyt Mikki Hiiren suosion.

Mainosfilmissä näkyykin suomalaisten lämmin suhtautuminen Aku Ankkaan, ja lehden erikoisasema maassamme.

Englantilainen Metro-lehti kuvailee mainoksen olevan tunteisiin vetoavin filmi, mitä Aku Ankasta on koskaan tehty.

”Tiesimme kyllä tehneemme tunteisiin vetoavan mainoksen, mutta pienoisena yllätyksenä on tullut se miten hyvin mainos on otettu vastaan myös maissa, missä Aku Ankalla ei ole samanlaista räpylänsijaa kuin Suomessa”, Aku Ankan päätoimittaja Aki Hyyppä kertoo tiedotteessa.

Mainontaan keskittyvä Little Black Book -sivusto kertoo myös jutussaan mainosfilmin nostattavan kyyneleet katsojien silmiin. Sivuston jutussa ihmetellään myös sitä, että Aku Ankka on Suomen tilatuin aikakauslehti.

Kansallisen Mediatutkimuksen KMT:n aikakausmediatutkimuksen mukaan Aku Ankalla oli 737 000 lukijaa vuonna 2015.

Aku Ankka -lehteä kustantaa Sanoma-konsernin Sanoma Media Finland.