Kanavan uusina juontajina aloittavat huhtikuussa käynnistyvällä kolmannella tuotantokaudella Elisa Aryal, Saana Boelius, Ani Nnebedum ja Valtteri Sandberg.

Elisa Aryal (@misselizza) on 22-vuotias helsinkiläinen tubettaja, joka on tehnyt videoita kuuden vuoden ajan. Hänellä on YouTube ssa 88 974 tilaajaa ja Instagramissa 62 500 seuraajaa.

Saana Boelius (@saanaboelius) on 17-vuotias somepersoona, jonka tubekanava on vajaan kahden vuoden aikana kerännyt 53 013 tilaajaa. Boelius on lisäksi ahkerasti harjoitteleva ja kisaava pikajuoksija. Instagramissa hänellä on 52 600 seuraajaa.

Ani Nnebedum (@esimies) on 21-vuotias esiintyjä, joka on nuorelle yleisölle tunnetuksi Yle n nuortenohjelma Summerin juontajana. Hän on ollut mukana myös Sekasin lasten- ja nuortensarjassa sekä Sunnuntailounas-komediasarjassa. Instagramissa hänellä on 12 700 seuraajaa.

Valtteri Sandberg (@valtterisandberg) on 24-vuotias vaikuttaja ja uuden juontajanelikon ikänestori. Hän aloitti verkkovaikuttajana työskentelyn kuutisen vuotta sitten blogien kirjoittamisesta.

Sandberg on tehnyt vaikuttajamarkkinointia Yhdysvalloissa Coca-Cola Company n käytävillä tehtävänään tuottaa sisältöä sisältöä yrityksestä omiin kanaviinsa. Sandbergilla on YouTubessä 77 826 tilaajaa ja Instagramissa 55 800 seuraajaa

Uudella uontajanelikolla on yhteensä noin 200 000 seuraajaa sekä Instagramissa että YouTubessa.

CokeTV:n juontajina ovat aiemmin toimineet muun muussa poptähti Isac Elliot, laulaja Benjamin Peltonen, tubettaja ja somepersoona Ilona Ylikorpi, sekä niin ikään tubettajina tunnetuksi tulleet Dokke Tas ja Scouppi.

Kiinnostavuus edellyttää muutosta

Brändivastaava Iina Airaksinen Suomen Coca-Cola lta kertoo, että uudet juontajat valittiin tikan seulan kautta. CokeTV etsi nuoria vaikuttajia, jotka ovat suomalaisille nuorille relevantteja seurattavia sekä nettiajan kasvatteja, joilla on nuoresta iästä huolimatta vankka kokemus siitä, miten muun muassa Instagramissa, YouTubessa ja SnapChat issä toimitaan ja mikä kiinnostaa nuoria aikuisia.

Airaksinen korostaa, että CokeTV ei ole vain rajoitetun ajan pyörivä somekampanja, vaan pitkäaikainen ohjelmaprojekti, jolla tuotetaan sisältöä YouTube-sukupolvelle.

Kuten minkä tahansa pitkäkestoisen ohjelman, myös CokeTV:n sisältökonseptin on Airaksisen mukaan kehityttävä ja muututtava pysyäkseen mielenkiintoisena katselijoilleen.

Tästä syystä CokeTV muutti hieman ohjelman sisältökonseptia ensimmäisen vuoden jälkeen.

"Nyt kolmantena vuonna jatketaan tuolloin kehitetyllä konseptilla, mutta uusien juontajien kanssa. Näin saadaan uudistettua ohjelmatarjontaa, mutta yksi asia pysyy jatkossakin: CokeTV on nuorille aikuisille yhä ainutlaatuinen kanava, jolla suositut vaikuttajat tarjoavat heille relevanttia ja mielenkiintoista sisältöä", Airaksinen kertoo M&M:lle.

CokeTV-kanavan videot ovat keränneet yli 9,5 miljoonaa näyttökertaa ja runsaat 31 000 tilaajaa. Suosituimpia jaksoja on katsottu yli 400 000 kertaa.

Airaksinen jakaa kiitosta kaikille kahdella ensimmäisellä tuotantokaudella juontajina toimineille vaikuttajille, sillä he ovat tuoneet kanavalle vankan seuraajajoukon kohderyhmässä, joka ulottuu teini-ikäisistä nuoriin aikuisiin.

"Kanavan persoona rakentuu juurikin juontajien persoonan varaan yhdistettynä nuoria aikuisia kiinnostavaan sisältöön ja kerrontaan. Ykkös- ja kakkosvuosien juontajat olivat suuria juuri 15-24-vuotiaiden keskuudessa, kuten nyt myös aloittavat kolmannen vuoden juontajat", Airaksinen sanoo.

CokeTV:n juontajat käsittelevät ohjelmissa nuorille tärkeitä elämän hetkiä, kuten kesätyön hakemista, tai muita ajankohtaisia teemoja kuten pelaamista.

Ohjelmien sisältö vaihtelee vuodenaikojen mukaan ja niissä nähdään myös vieraita, kuten ohjelman seuraajia ja tunnettuja suomalaisia.

Nuoret tavoittaa YouTubessa

CokeTV Suomi on tuottanut jaksoja, jotka ovat nousseet suosituimpien suomalaisten YouTube-sisältöjen joukkoon. Eräs kanavan suosituimpia jaksoja on ollut Ilona ja Benjamin kesätöissä -niminen jakso. Siinä Benjamin ja Ilona Ylikorpi toteuttivat katsojilta tulleen haasteen ja kokeilivat työskentelyä McDonald'sissa ja Finnkino ssa.

CokeTV on Coca-Cola Companyn kansainvälinen ohjelmakonsepti, joka on kehitetty Saksassa vuonna 2014. Suomi oli kuudes maa Euroopassa, joka sai oman CokeTV-kanavansa.

YouTube on relevantti kanava brändin rakentamiselle myös Pohjolassa, sillä 54 prosenttia suomalaisista katselee YouTuben ilmaista sisältöä joka viikko. ja 15-24- vuotiaiden kohdalla lukema on peräti 86 prosenttia.

Nuoria puhuttelee sosiaalisen ja digitaalisen median sisältö. Mutta ei mitä tahansa sisältöä, vaan sisällön ja juontajien on oltava vetovoimaisia. Aitous on tärkeää, myös käsikirjoitetussa tuotannossa. Sosiaalisen median kanavien huippusuosituiksi nostamat ’tavalliset ihmiset’ kiinnostavat", sanoo Iina Airaksinen.

CokeTV:n avulla Coca-Cola kohtaa Airaksisen mukaan nuoret suomalaiset heidän omassa kanavassaan. Kun sisällön saa toimimaan, siitä pidetään ja uusia jaksoja palataan katsomaan.

Coca-Colalle oma ohjelma mahdollistaa vuorovaikutuksen kohdeyleisön kanssa ja useamman erilaisen vaikuttajan kautta brändi tavoittaa myös laajemmin erilaisia kohderyhmiä.

"Kun ohjelmasta pidetään, saa Coca-Cola siitä myös osansa. Se näkyy brändirakkauden ja vetovoiman vahvistumisena kohderyhmässä. Seuraamme näitä useilla eri mittareilla ja kaikilla kehitys on ollut positiivista. Jos ei olisi, emme jatkaisi kolmatta vuotta", sanoo Airaksinen.

Coca-Cola ei kerro tarkkaan, kuinka iso investointi läpi vuoden tuotettava ohjelma on. Selvää on kuitenkin, että näin merkittävää tuotantoa ei toteuteta aivan vaatimattomalla panostuksella.

"Koko ohjelma tehdään Suomessa ja suomalaisin voimin alusta loppuun: konseptisuunnittelu, käsikirjoitus, kuvaus, tuotanto. Olemme tosissamme kanavan hyödyntämisen kanssa ja investointi on sen mukainen", toteaa Iina Airaksinen.