Kioskit

12.8.2011 09:46 päivitetty 4.2.2016 11:34

Suomen suurin kahvilaketju alkaa ärrällä

Kahvi ja virvoitusjuomat nostattivat R-kioskin myyntiä kesällä. Annoskahvin myynti lisääntyi kolmanneksella viime vuodesta.

Kahvi ja virvoitusjuomat nostattivat R-kioskin myyntiä kesällä. Rautakirjan mukaan kioskiketjusta on kehittynyt Suomen suurin kahvilaketju.

”Annoskahvien myynti lisääntyi kolmanneksen edelliseen kesään nähden, mikä on R-kioskin uusi annoskahvin myyntiennätys”, kertoo Pauligin markkinointipäällikkö Lars Ahlroth tiedotteessa.

Hartwallin markkinointipäällikön Petra Tuuloksen mukaan Hartwallin virvoitusjuomien myynti R-kioskeissa kasvoi 18 prosenttia. Myyntiin vaikuttivat lämmin kesä, hyvät uutuudet ja onnistunut kampanjointi, Tuulonen sanoo.

Myös jäätelönmyynti kehittyi kesän aikana myönteisesti makeisverosta huolimatta. Suomen Nestlé Oy:n myyntijohtaja Pekka Helin kertoo, että R-kioskilla on merkittävä asema impulssijäätelön ostopaikkana.

Rautakirjan toimialajohtaja Jari Heino ja kaupallinen johtaja Jaakko Mäkinen ovat tyytyväisiä kesäsesonkiin. Heidän mukaansa se heijasti hyvin R-kioskin nykyisiä kasvualueita, joita ovat impulssijuotavat ja -syötävät tuotteet. Näihin lukeutuivat myös esimerkiksi deli-tuotteet.

Syksyn aikana R-kioski aikoo lisätä deli-tuotteidensa valikoimaa. Se tuo myyntiin muun muassa entistä monipuolisemman salaattivalikoiman yhdessä Valion kanssa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö