Lehdet

Matti Kankare 7.6.2017 14:07 päivitetty 12.6.2017 10:38

Suomi-Forbesin suomalaisvetäjät lopettivat

Kuvakaappaus Forbes Suomen verkkosivuilta.
Forbes Suomi aloitti lanseerauksensa markkinoinnin syksyllä 2016. Lehden ensimmäinen numero ilmestyi maaliskuussa 2017.

Kansainvälisen media-, brändi- ja teknologiayhtiö Forbesin Suomen-valloitus ei suju onnellisten tähtien alla. Lehden kolmas numero tuli juuri ulos ja jälleen lehden Suomen toimitus on vaihtunut.

Kansainvälisen media-, brändi- ja teknologiayhtiö Forbesin Suomen-valloitus ei suju onnellisten tähtien alla. Lehden kolmas numero tuli juuri ulos ja jälleen Forbes Suomen toimitus on vaihtunut, kun sekä Hannu Vuola että Jouko Marttila ovat vetäytyneet hankkeesta.

Viestintäyrittäjä Jouko Marttilan ja startup-yrittäjä Hannu Vuolan piti antaa Forbesille uusi lähtö lehden Suomen valloitukseen. Forbes Suomen entinen kolmihenkinen toimitus irtisanoutui tammikuun lopulla.

Tuolloinen päätoimittaja Nina Broström perusteli irtisanoutumista luottamuspulalla latvialaista kustantajaa, SK Mediaa, kohtaan. Kustantajan mukaan toimittajat perustelivat lähtöään lehden sisältömarkkinointia koskevalla ohjeistuksella.

Markkinointi & Mainonta ei tavoittanut Hannu Vuolaa kommenttia varten.

Facebookissa lähtijät kommentoivat asiaa lyhyesti "ettei työskentelylle annettu taloudellisia edellytyksiä."

Forbesin kolmosnumerossa Suomi-osaston jutuista vastaa käytännössä Jaakko Levola. Toimituksen neuvonantajana toimii Tom Post, joka oli vuoteen 2014 asti Forbesin toimittajana Yhdysvalloissa.