Kampanjat

M&M 18.8.2017 09:54

Suomi mainittu: Planin ja Hasanin raskausvaatteet lapsille saivat kansainvälistä huomiota

Paola Suhonen (vasemmalla) suunnitteli 12-vuotiaille äideille malliston. Kampanjan mallina nähdään Sambiassa asuva Fridah. Kuvassa myös videokuvaaja Leandro Righini.

Alaikäisille tytöille suunniteltujen raskausvaatteiden lanseerauskampanja on saanut kansainvälistä huomiota.

Suomen Planin tuore varainkeruukampanja on saanut poikkeuksellista huomiota kansainvälisissä markkinointimedioissa.

Vastikään AdWeek nosti tarinan kampanjasta ja sen taustoista sivustolleen. Aiemmin tällä viikolla The Drum mainitsi kampanjan Ad of the Day -valinnassaan.

Kampanjan on suunnitellut mainostoimisto Hasan & Partners. Ideana oli luoda lanseerauskampanja tuotteille, jollaisia maailman ei pitäisi tarvita. Tässä tapauksessa kyseessä ovat lapsiäitien raskausvaatteet. Kampanja alkoi maanantaina 14. elokuuta.

Tyttöjen oikeuksiin keskittyvän markkinointikampanjan vaatteet on suunnitellut Paola Suhonen. Valokuvaaja Meeri Koutaniemi vastaa kampanjan mainoskuvista. Kampanjan päämallina nähdään 12-vuotiaana raskaaksi tullut sambialainen Fridah-tyttö.

Malliston vaatteet eivät ole tulossa myyntiin. Ne voi kuitenkin nähdä elokuun lopulle saakka näyteikkunassa Galleria Esplanadissa.

Fridahin tulevan lapsen isä on 15-vuotias poika, joka toimi tytön perheen apulaisena. Fridahin raskauden tullessa ilmi hän lähti pois, kertoo Plan kampanjamateriaaleissaan. Fridah joutui lopettamaan koulunkäynnin keväällä raskauden vuoksi. Hän odottaa kuitenkin paluuta kouluun.

Raskauden aikana Fridah käy Planin mukaan säännöllisesti tarkastuksessa paikallisella terveysklinikalla.

Plan on ennenkin hätkähdyttänyt varainkeruukampanjoissaan. Viime syksynä Plan esitteli 11-vuotiaan äitiyspakkauksen. Molemmat kampanjat ovat Hasan & Parnersin ideoimia ja toteuttamia.

Kampanjan kuvauksista on tehty video, jossa Suhonen kertoo muun muassa suunnitteluprosessista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö