Muoti

M&M 4.9.2017 09:56

Suomi-muoti näyttävästi estradilla Pitti Uomossa

EPA

Kahdeksan suomalaista vaatemerkkiä lähtee Firenzen Pitti Uomo -messuille. Firenzestä odotetaan lisää myyntiä ja kontaktiverkoston kasvamista.

Firenzen Pitti Uomo-messut järjestetään tammikuussa jo 93. kerran. Suomalaisittain 93. kerta toden sanoo, sillä tammikuun tapahtuman teemamaa on Suomi.

”Pitti Uomo valitsee joka vuosi yhden teemamaan. Ehdotimme heille Suomea. Pitti innostui ajatuksesta ja valitsi tammikuun teemamaaksi Suomen”, hanketta vetävän Juni Communications & Productionin Martta Louekari kertoo Kauppalehdessä.

Tänään maanantaina julkistetaan Guest Nation Finland -ohjelmaan osallistuvat kahdeksan miesten muodin vaatemerkkiä, jotka ovat yhdistelmä palkituinta suomalaista suunnittelua ja uusia kaupallisia brändejä.

Firenzeen lähtevät Teemu Muurimäen Formal Friday, Julia Männistön Mannisto, Timo ja Niina Leskelän Nomen Nescio, Rolf Ekroth, Janne Laxin Saint Vacant ja Heikki Salosen Vyner Articles. Perinteisemmät vaatevalmistajat Turo ja R-Collection tekevät messumallistossa yhteistyötä nuorten suunnittelijoiden kanssa: Turo Lontoossa työskentelevän Ikla Wrightin kanssa ja R-Collection Pariisissa työskentelevän Maria Korkeilan kanssa.

Pitti Uomoon saapuu merkittäviä sisäänostajia ja mediaa ympäri maailmaa. Suomalaisille miesten muotimerkeille tapahtuma on mahdollisuus nostaa omaa tunnettuuttaan tärkeimmässä kohderyhmässä ja hankkia lisää jälleenmyyjiä.

”Ensimmäisenä tavoitteena suomalaisyrityksille on tietysti se, että nyt nämä valitut brändit tulevat noteeratuksi ja saavat lisää jälleenmyyjiä. Tämä on mahtava tilaisuus laajentaa omaa verkostoa”, Louekari kertoo.

Pitti Uomo nostaa teemamaata omassa viestinnässään ja tapahtumassaan näyttävästi. Suomalaismerkkien ja -suunnittelijoiden lista on järjestäjien valitsema.

“Tapahtuma on valtavan suosittu ja sinne on koko ajan jonossa yli 300 vaatemerkkiä. Guest Nation Finland -projekti tarjoaa suomalaisille merkeille upean näyttämön nousta kansainväliseen tietoisuuteen ja mahdollisuuden nostaa suomalaista miestenmuotia”, sanoo Junin Miia Koski.

Lue koko juttu Kauppalehdestä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö