Firenzen Pitti Uomo-messut järjestetään tammikuussa jo 93. kerran. Suomalaisittain 93. kerta toden sanoo, sillä tammikuun tapahtuman teemamaa on Suomi.

”Pitti Uomo valitsee joka vuosi yhden teemamaan. Ehdotimme heille Suomea. Pitti innostui ajatuksesta ja valitsi tammikuun teemamaaksi Suomen”, hanketta vetävän Juni Communications & Production in Martta Louekari kertoo Kauppalehdessä.

Tänään maanantaina julkistetaan Guest Nation Finland -ohjelmaan osallistuvat kahdeksan miesten muodin vaatemerkkiä, jotka ovat yhdistelmä palkituinta suomalaista suunnittelua ja uusia kaupallisia brändejä.

Firenzeen lähtevät Teemu Muurimäen Formal Friday, Julia Männistö n Mannisto, Timo ja Niina Leskelä n Nomen Nescio, Rolf Ekroth, Janne Lax in Saint Vacant ja Heikki Salosen Vyner Articles. Perinteisemmät vaatevalmistajat Turo ja R-Collection tekevät messumallistossa yhteistyötä nuorten suunnittelijoiden kanssa: Turo Lontoossa työskentelevän Ikla Wright in kanssa ja R-Collection Pariisissa työskentelevän Maria Korkeila n kanssa.

Pitti Uomoon saapuu merkittäviä sisäänostajia ja mediaa ympäri maailmaa. Suomalaisille miesten muotimerkeille tapahtuma on mahdollisuus nostaa omaa tunnettuuttaan tärkeimmässä kohderyhmässä ja hankkia lisää jälleenmyyjiä.

”Ensimmäisenä tavoitteena suomalaisyrityksille on tietysti se, että nyt nämä valitut brändit tulevat noteeratuksi ja saavat lisää jälleenmyyjiä. Tämä on mahtava tilaisuus laajentaa omaa verkostoa”, Louekari kertoo.

Pitti Uomo nostaa teemamaata omassa viestinnässään ja tapahtumassaan näyttävästi. Suomalaismerkkien ja -suunnittelijoiden lista on järjestäjien valitsema.

“Tapahtuma on valtavan suosittu ja sinne on koko ajan jonossa yli 300 vaatemerkkiä. Guest Nation Finland -projekti tarjoaa suomalaisille merkeille upean näyttämön nousta kansainväliseen tietoisuuteen ja mahdollisuuden nostaa suomalaista miestenmuotia”, sanoo Junin Miia Koski.

Lue koko juttu Kauppalehdestä.