Muoti

M&M 5.1.2018 09:23

Suomi-muoti nosteessa maailmalla: "Hienoa olla mukana isojen kansainvälisten brändien seassa"

Fondazione Pitti Discovery
Pitti Uomo -muotiviikolla Italian Firenzessä esitellään miesten muotia 9.-12.1.2018. Jo 93 kerran järjestettävä tapahtuma on mukana oleville suomalaisbrändeille oiva tilaisuus tunnettuuden kasvattamiseen sekä jälleenmyyjien hankkimiseen. Guest Nation Finland -ohjelmaan osallistuu kahdeksan suomalaisbrändiä.

Suomi on tänä vuonna teemamaa Italian Firenzessä järjestettävillä Pitti Uomo -miestenvaatemessuilla. Tämä kertoo kasvavasta kiinnostuksesta suomalaista muotia kohtaan.

Pitti Uomo -messut tarjoavat mukana oleville brändeille näyteikkunan maailmalle. Tapahtumassa on mukana 1 230 brändiä eri puolilta maailmaa. Vierailijoita messuille saapuu yli 120 maasta.

Paikalle saapuu merkittäviä sisäänostajia ja mediaa ympäri maailmaa. Sitä kautta suomalaisten miesten muotiin keskittyvien brändien on mahdollista nostaa tunnettuuttaan ja hankkia lisää jälleenmyyjiä.

Suomesta messuille osallistuvat Formal FridayMannistoNomen NescioRolf EkrothSaint Vacant ja Vyner Articles. Mukana ovat lisäksi Turo ja R-Collection.

Brändiuudistuksen tehnyt miestenvaatemerkki Turo on tehnyt yhteistyömalliston Lontoossa työskentelevän suomalaisen Ikla Wrightin kanssa.

R-Collection puolestaan lanseeraa messuilla Maria Korkeilan suunnitteleman malliston. Pariisissa työskentelevä Korkeila palkittiin viime vuoden keväällä erikoispalkinnonnolla arvostetussa Festival International de Mode & de Photographie Hyères  -suunnittelukilpailussa.

Tämän lisäksi Makia, FRENN ja Gemmi ovat mukana messuilla omilla osastoillaan.

Nomen Nescio osallistuu Pitti Uomo -messuille ensimmäistä kertaa. Toimitusjohtajan ja suunnittelija Niina Leskelän mukaan kyseessä on mainio jatkumo yrityksen kansainvälistymishankkeille.

"Olemme viimeisen parin vuoden aikana osallistuneet Pariisin miesten muotiviikoille ja olleet mukana Finpron yhteisvientihankkeissa, jotka ovat suuntautuneet pääosin Aasiaan. Pittistä toivomme ostaja- ja mediakontakteja sekä uusien ovien avaamista, jotka johtavat tulevaisuudessa asioita taas eteenpäin",  Leskelä kertoo.

Kokeneempia messukävijöitä edustaa kolmatta kertaa Firenzessä mukana oleva Makia. Kaupallinen johtaja Totti Nyberg kertoo Makian saaneen viime kesänä Pittin kautta aikaisempaa isompia asiakkuuksia Italiasta, Ranskasta, Espanjasta ja Pohjoismaista.

"Pitti on tällä hetkellä Euroopan merkittävin miesten muotitapahtuma, ja on hienoa olla mukana isojen kansainvälisten brändien seassa kasvattamassa omaa markkinaosuuttamme maailmalla", Nyberg kommentoi tiedotteessa.

Suomi on saanut ennen messuja myös mukavaa kansainvälistä nostetta. Suomi on huomioitu teemamaana muun muassa Vogue Italian juttusarjassa sekä päivälehti La Repubblican 8-sivuisessa artikkelissa Helsingistä ja miesten muodista.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö