Kahvibrändit

Antti Mikkonen 29.7.2011 14:57 päivitetty 4.2.2016 10:01

Suomi syttyi Rainbow- ja Pirkka-kahviin

Rainbow-kahvi valtasi muutamassa kuukaudessa 9 prosentin markkinaosuuden S-ryhmässä.

S-ryhmä otti keväällä valikoimiinsa Rainbow-kahvin. Uutuusmerkki on noussut muutamassa kuukaudessa Prismojen ja S-marketien asiakkaiden suosikiksi.

”Rainbow-kahvin markkinaosuus S-ryhmän kahvimyynnistä on jo 9 prosenttia”, kertoo ryhmän valikoimajohtaja Ilkka Alarotu.

Hänen mukaansa vaaleapaahtoinen Rainbow-kahvi vastaa maultaan kahvikaupan perinteisiä kärkimerkkejä Pauligin Juhla Mokkaa ja Meiran Kulta Katriinaa. Uuden kahvimerkin nousua on avittanut 2,99 euroon aseteltu pakettihinta.

Rainbow-kahvin valmistaa S-ryhmälle Meira.

Kesko toi jo viime vuonna kauppoihinsa kaupparyhmän oman Pirkka-kahvin. Sen paahtaa Paulig.

Pirkka-kahvin myymälänäkyvyys on hyvä, ja niin on ollut menekkikin. Kesko ei kuitenkaan kerro, miten monta prosenttia Pirkka-merkki on saalistanut K-kauppojen kahvimyynnistä.

Pauligin valmistaman Pirkka-kahvin rinnalla K-kaupat myyvät Hollannissa valmistettavaa Pirkka Costa Ricaa. Se on ollut valikoimassa jo vuosia.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö