Kilpailut

11.6.2012 12:22 päivitetty 4.2.2016 10:24

Suomi-tiimi Ad Agen kansikisan shortilla – voitto Intiaan

TBWA Helsingin ja Kingin nuorten luovien suunnittelema kansi ylsi Ad Agen kansikuvakilpailun shortille.

TBWA Helsingin copywriterin Christine Göösin, editor traineen Lauri Leiwon ja Kingin plannerin Erol Tekkanatin suunnittelema ”Global Feed” -kansi ylsi Ad Agen kansainvälisen Global Cover Contest -kilpailun shortlistalle.

Voittajakannen suunnittelivat JWT Delhin Rohit Dhamija ja Udayan Chakravarty, kertoo Ad Age.

Shortlistalla on 19 kantta, jotka ovat suunnitelleet tiimit Suomesta, Brasiliasta, Kolumbiasta, Guatemalasta, Intiasta, Perusta, Etelä-Afrikasta, Espanjasta, Yhdysvalloista ja Dubaista. Lukijat voivat äänestää suosikkiaan lehden verkkosivuilla.

Ad Age järjesti kolmatta kertaa kilpailun, jossa se pyysi nuoria luovia suunnittelemaan Global Issue -numeronsa kannen. Kisaan ilmoitettiin tänä vuonna yli 300 kansiehdotusta.

Kilpailun voittanut ”Street”-kansi esittää katua, jossa näkyy lukuisia eri brändejä. Lehti kehuu työn yksityiskohtia ja sanoo sen erottuneen joukosta.

Voittajakannella varustettu Ad Age ilmestyy tänään maanantaina. Intian tiimi saa lisäksi palkinnoksi matkan Cannes Lions -mainosfestivaaleille.

Myös Suomen tiimin Göös ja Tekkanat lähtevät Cannesiin – edustamaan Suomea Young Lions 2012 -kilpailuun. He voittivat Kärkimedian Young Lions Finland 2012 -kilpailun Press-sarjan.