SuomiAreenan uudistettu visuaalinen ilme on julkaistu yhdellä maailman näyttävimmistä mainostauluista, New Yorkin Times Squarella.

"Nasdaq on yksi meidän 400 järjestäjätahosta, ja he tarjosivat meille tällaista tilaisuutta", SuomiAreenan vastaava tuottaja, Mediahubin sisältöliiketoimintajohtaja Mari Haavisto kertoo.

SuomiAreenan uusi ilme on aikaisempaa kolmiulotteisempi ja suunniteltu sopimaan koko MTV :n uutisten visuaaliseen perheeseen. Uudistus toteutettiin yhdessä digitaalisen markkinointitoimisto Valveen kanssa.

Puhetapahtuman visuaaliseen ilmeeseen on haluttu tuoda uutta väriä.

"Halusimme tuoda SuomiAreenan visuaalisen ilmeen uudelle vuosikymmenelle. Tuttujen punaisen ja valkoisen värin ohelle on tuotu uusia värejä, jotka on poimittu suoraan Suomen kesästä, kuten mustikan violetti, taivaansini ja auringonlaskun oranssi."

"Ja pitihän julkistus tehdä niin isosti kuin mahdollista!"

Haavisto kertoo, että SuomiAreenan konseptia kehitetään joka vuosi. Ohjelma julkistetaan 12. kesäkuuta, jolloin on Haaviston mukaan luvassa lisää uudistuksia.

"Puhujissa on tosi kova kattaus sekä talouden, politiikan että viihteen saralta."

Haavisto sanoo, että vaikka ilme muuttuu, pysyy tapahtuman perusidea ja muoto samana: kaikki SuomiAreena-tilaisuudet ovat kävijöille avoimia ja ilmaisia.

"Yksi hauska sisältö on se, että OAJ, joka on meidän yksi pääyhteistyökumppani, rakentaa Poriin pop up -koulun, jossa voi mennä kokeilemaan, millaista opetus peruskoulussa on nykyään", Haavisto kertoo.

Suomen suurin yhteiskunnallinen keskustelutapahtuma SuomiAreena järjestetään Porissa 15.-19.7.2019.