Jo palvelun julkistuspäivänä Disney itse ilmoitti palveluun rekisteröityneitä käyttäjiä olevan yli 10 miljoonaa. Reilu kuukausi julkistuksesta käyttäjiä tuntuu olevan vielä rutkasti enemmän, Bgr kertoo.

Tutkimusyhtiö Apptopian mukaan pelkkä Disney+ -sovellus on ladattu 22 miljoonaan mobiililaitteeseen. Päivittäin sovellusta käyttää 9,5 miljoonaa ihmistä. Luku sisältää pelkästään puhelimet ja tabletit, lisäksi palvelua käytetään esimerkiksi tietokoneilla sekä Rokun ja Apple TV:n kaltaisilla televisioon kytketyillä laitteilla.

Luvut ovat vaikuttavia, mutta suoratoiston pioneeri Netflixiin ne eivät ainakaan virallisesti tee sen suurempaa vaikutusta. Yhtiön sisältöjohtaja Ted Sarandos kommentoi kiihtyvää kilpailutilannetta suhteellisen rauhallisesti: ”Meidän pitää vain jatkaa samaa rataa, eli tehdä parasta mahdollista sisältöä ja jaella sitä vaivattomasti. Mitä suuremmaksi kasvat, sitä enemmän markkinoilla on häiriöitä, etkä enää pysty toimimaan yhtä sulavasti kuin aiemmin. Itse asiassa kaikki uudet kilpailijamme ovat vain samat vanhat yhtiöt kuin aiemminkin”.

Netflix kaataa edelleen järisyttävät määrät rahaa omiin tuotantoihinsa. Ainakaan toistaiseksi tilastoista ei näy rajua asiakasvirtaa Netflixistä Disneylle. Molempien yhteishinta Yhdysvalloissa tosin jää niin alhaiseksi, että kalliisiin kaapelitelevisiopaketteihin tottuneet kuluttajat saattavat hyvinkin pitää molempien tilaukset aktiivisina yhtä aikaa.