Markkinointi&Mainonta ja Talouselämä ovat valinneet neljännen kerran Vuoden markkinointijohtajan. Lehtien asettama raati antoi tunnustuksen Supercell ille tänään 21. huhtikuuta järjestetyssä Markkinointijohtaja 2016 tapahtumassa.

Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun titteli myönnettiin yhtiölle.

Raadin perustelujen mukaan Supercellin panostus markkinointiin on laadullisesti ja määrällisesti omaa luokkaansa Suomessa, mikä näkyy tuloksissa. Raati kiittelee markkinoinnin sisällyttämistä yhtiön joka prosessiin.

Supercellin markkinointibudjetti oli viime vuonna noin 450 miljoonaa euroa. Se on viidennes yhtiön liikevaihdosta, joka oli viime vuonna 2,1 miljardia euroa. Liikevoittoa yhtiö teki 845 miljoonaa euroa.

Yhtiö tunnetaan etenkin Clash of Clans ja Hay Day -mobiilipeleistään.

Valintaraadin puheenjohtajana toimi hallitusammattilainen Anne Korkiakoski. Raatiin kuuluivat lisäksi hallitusammattilainen Teija Andersen, MARK Suomen Markkinointiliiton toimitusjohtaja Lauri Sipilä, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Arto Lindblom sekä M&M:n ja Talouselämän päätoimittaja Reijo Ruokanen.

Viime vuonna tittelin sai Valio n Annikka Hurme.