Google n omistama videopalvelu YouTube on julkistanut listan globaalisti katsotuimmista mainoksista.

Kymmenen katsotuimman mainosvideon joukossa on kaksi suomalaisen peliyhtiön Supercell in mainosta.

Maailman katsotuin mainos on Supercellin Clash of Clans -peliä mainostava Revenge. Mainos nähtiin amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan finaaliottelun Super Bowlin mainostauolla. Mainoksessa näyttelijä Liam Neeson lähtee kostamaan häviötään Clash of Clans -pelissä.

Revenge-mainosta on katsottu YouTubessa lähes 84 miljoonaa kertaa. Mainostoimisto Barton F. Graf 9000 :n toteuttama mainosvideo julkaistiin videopalvelussa 1. helmikuuta 2015.

Supercellin Boom Beach -pelin Speech-mainos oli tänä vuonna neljänneksi katsotuin mainos YouTubessa. 23. joulukuuta 2014 YouTubeen ladattua mainosvideota on katsottu melkein 50 miljoonaa kertaa.

Toiseksi katsotuin videomainos on Hyundai n A Message to Space, jolla on lähes 70 miljoonaa katselukertaa YouTubessa.

Ad Council in osana Diversity & Inclusion -kampanjaa tehty Love Has No Labels -mainosvideo on vuoden kolmanneksi katsotuin. YouTubessa mainosta on katsottu noin 55 miljoonaa kertaa.

Boom Beachin jälkeen viidenneksi katsotuin mainosvideo on Adidaksen Unfollow feat. Leo Messi. Mainosta on katsottu noin 43 miljoonaa kertaa.

Kymmenen katsotuinta mainosvideota keräsivät yhteensä 470 miljoonaa katselukertaa vuoden 2015 aikana. Lähes kaksi kolmannesta näistä katselukerroista tapahtui mobiililaitteella. Kyseessä on ensimmäinen vuosi, kun mainosvideoiden mobiilikatselu on ohittanut pöytäkoneiden katselumäärät.

Vuoden 2015 Top 10 YouTube-mainokset maailmassa

1. Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)

Legacy marker

2. Hyundai : A Message to Space

Legacy marker

3. Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council

Legacy marker

4. Boom Beach: Speech (Official TV Commercial)

Legacy marker

5. Adidas: Unfollow feat. Leo Messi

Legacy marker

6. Always #LikeAGirl - Unstoppable

Legacy marker

7. Durex - #Connect - Official

Legacy marker

8. Samsung Galaxy S6 and S6 edge - Official Introduction

Legacy marker

9. "Slap her": children's reactions

Legacy marker

10. Budweiser USA: #BestBuds | 2015 Budweiser Super Bowl Commercial "Lost Dog"

Legacy marker