Urakierto

Henrik Muukkonen 7.5.2015 11:15 päivitetty 4.2.2016 10:55

Superson palkkasi ensimmäisen luovan johtajansa

SEK & Greyn jättävä Anssi Järvinen alkaa nostaa Supersonin luovaa tasoa.

Markkinointitoimisto SEK & Greyn jättävä luova johtaja Anssi Järvinen siirtyy markkinointiviestintätoimisto Supersonin luovaksi johtajaksi.

Järvinen aloittaa työt uudessa paikassa osa-aikaisesti heti tänään 7. toukokuuta ja täysipäiväisesti kesälomien jälkeen, koska hän on luvannut saattaa loppuun SEK & Greyn kanssa sovitut projektit. Myös Järvisen osakkuus Supersonissa tulee ajankohtaiseksi myöhemmin tänä vuonna.

”Etsimme henkilöä, joka pystyy sparraamaan projektinjohtajiamme ja suunnittelijoitamme niin, että luovan työn laatu nousee entistä paremmaksi. Ajatus menee niin, että jos laadun taso nousee, asiakkaamme saavat entistä enemmän ja myös myyntimme nousee”, toinen Supersonin perustajista, managing partner Mikko Siukosaari perustelee M&M:lle.

Supersonilla ei ole aiemmin ollut luovaa johtajaa. Supersonin toimitusjohtajan Pirjo Airaksisen mukaan Järvisen palkkaamisen taustalla on se, että Superson haluaa kehittyä.

”Olemme kolme vuotta kehittäneet toimintaamme ja nyt luovalle johtajalle tuli tarve. Emme halua jäädä keskinkertaiseksi, vaan tehdä asiat entistä paremmin. Siksi tarvitsimme jonkun, joka ymmärtää ja osaa johtaa kokonaisuuksia.”

Siukosaaren mukaan osasyy juuri Järvisen palkkaamiseen on Järvisen vuosi sitten Markkinointi&Mainontaan kirjoittama Kilpailu hyvistä tekijöistä veristyy -kolumni.

”Siinä Anssi kuvasi liiketoimintamme kauniisti. Puhuimme asiasta ensimmäisen kerran vuosi sitten ja asiat johtivat lopulta tähän.”

Järvisen mukaan siirtyminen Supersoniin tapahtui lopulta hyvin nopeasti. Päämotiivi oli Supersonin työtapa.

Yhtiön 11 vakituista henkilöä hoitavat projektijohdon ja tuotannon. Suuren osan työstä tekee kuitenkin monikymmenpäinen suunnittelijajoukko, joka ei ole vakituisesti yhtiön palkkalistoilla.

”Tässä pääsen toteuttamaan sitä ajatusta, mikä minulla on luovan työn myymisestä. Pitää saada myydä sitä, mitä asiakas tarvitsee, eikä sitä, mitä on varastossa.  Myös mahdollisuus työskennellä kymmenien omien alojensa spesialistien kanssa on mahdollisuus, jota en halua hukata.”