Black Friday

Perttu Räisänen 28.11.2016 09:41

Suurimmat verkkokaupat moninkertaistivat myyntinsä Mustana perjantaina

Colourbox

Black Friday kasvatti suomalaisten eniten suosimien verkkokauppojen kävijämäärät yli 20-kertaisiksi tavalliseen perjantaihin verraten, kertoo Cuponation. Myyntimäärätkin olivat jopa seitsenkertaiset.

Yhdysvalloista juontuva alennusmyyntipäivä Black Friday räjäytti suomalaisten eniten suosimien verkkokauppojen kävijä- ja myyntiluvut ennätyksellisiin lukemiin.

Verkkokauppaportaali Cuponationin mukaan Suomen suosituimmat verkkokaupat saivat perjantaina 25. marraskuuta tavanomaiseen perjantaihin verrattuna jopa 20-kertaiset myyntiluvut ja 7-kertaisen myynnin.

"Black Friday 2016 oli todennäköisesti kaikkien aikojen suurin ykisttäinen ostospäivä suomalaisissa verkkokaupoissa", Cuponation arvioi tiedotteessa.

Cuponationin omilla sivuilla kävijäpiikki näkyi juuri ennen vuorokauden vaihtumista perjantaille. Portaalin mukaan osa verkkokauppojen sivustoista jopa kaatui hetikittäin liian suurten kävijämäärien vuoksi.

Cuponationin mukaan suomalaiset suosivat perjantaina verkko-ostoksissa eritoten elektroniikkaa ja muotia. Eniten suomalaisten klikkauksia Cuponationin kautta saivat Zalando, Ellos, Nelly, CDON ja Gigantti. Hurjimmat myynnit keräsivät elektoriniikan verkkokaupat.

Esimerkiksi Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä kertoi Kauppalehdelle perjantai-iltana, että kauppa sujui hyvin ja asiakkaita riitti verkossa sekä myymälässä ruuhkaksi asti.

Suomalaisten verkko-ostokset näyttävät siirtyneen vahvasti mobiililaitteille. Cuponationin mukaan niillä suoritti perjantain verkko-ostoksensa jo 49,81 prosenttia kaikista kävijöistä. Luku kasvoi hieman viime vuodelta.

Maksunvälitysyhtiö Paytrail kertoi lauantaina, että Black Friday nosti kaikkien suomalaisten verkkokauppojen myyntiluvut noin kaksinkertaisiksi edeltävään perjantaihin verrattuna. Näyttää siis siltä, että isot verkkokaupat tekivät muihin nähden poikkeuksellisen suuren tilin.

Lähde: Kauppalehti

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Nimitykset

17.06.2019 15:56

Frantic nimitti Emma Laihon johtamaan suunnittelua

Laihon keskeisiä vastuualueita uudessa roolissa ovat Franticin suunnitteluyhteisön kehittäminen, asiakkaiden muotoiluosaamisen kehittäminen ja muotoiluverkostoissa vaikuttaminen.