Kampanjat

Irmeli Salo 9.8.2013 12:29 päivitetty 4.2.2016 10:34

Syöpä koskee meitä kaikkia - Dynamo laittaa syövälle pisteen

Syöpäsäätiö pestasi Dynamo uudistamaan ilmeensä ja markkinointiviestintänsä. Kampanja alkaa ensi viikolla.

Joka kolmas suomalainen sairastuu elinaikanaan syöpään. Vakava sairaus ei ole vaan henkilökohtainen asia, vaan koskee myös omaisia, ystäviä, työtovereita. 

Syövän nujertamiseen tarvitaan yhä enemmän varoja. Syöpäsäätiö on suurin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja Suomessa ja sen toiminta on kokonaan lahjoitusten varassa. Siksi Syöpäsäätiö uudistaa varainkeruutaan ja lanseeraa helpompia tapoja auttaa syövän vastaisessa taistelussa.

Syöpäsäätiö käynnistää elokuussa vahvan lahjoitusvetoomuksen sloganilla  ”Laitetaan syövälle piste”. Syöpäsäätiön uuden ilmeen, konseptin ja verkkosivuston on suunnitellut mainostoimisto Dynamo tiiminään AD Ilkka Kärkkäinen, copywriterit Pasi Janhunen ja Vesa Kujala sekä projektijohtaja Olli Freese.

Uudella ilmeellä haluataan luoda kuvaa modernista ja tehokkaasta toimijasta, joka ei pelottele vaan tarjoaa toivoa ja elämää. Syöpäsäätiön kampanjakuvissa esiintyy sekä syöpään sairastuneita että perusterveitä kansalaisia muistutuksena siitä, että sairaus koskettaa tavalla tai toisella useimpia meistä.

Kampanja käynnistyy ensi viikona alussa Ylen kanavilla, ulkomainonnassa ja verkossa. Jatkossa näkyvyys laajenee muihin medioihin.

Tv-filmin on tuottanut Kennel Helsinki ja filmin on ohjannut Teemu Niukkanen. Kampanjaelemettejä ovat myös uudet verkkosivut, uusi tunnus ja ulkomainos.

 

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö