Kisat

M&M 13.2.2014 11:58 päivitetty 4.2.2016 10:38

Täällä Mertaranta selostaa - Kaiku-kisan shortille 20 työtä

Tuomariston mukaan Kaiku-radiomainoskilpailun 163:n työn ehdokaslistan taso oli vaihteleva.

RadioMedian järjestämään Kaiku-radiomainoskilpailuun osallistui tänä vuonna 163 työtä. Tuomaristo valitsi shortlistalle 20 ehdokasta seitsemään eri kategoriaan.

Kymmenhenkisen mainosalan ammattilaisista koostuvan tuomariston mukaan laajan ehdokaslistan taso oli vaihteleva, mutta muutamat työt erottuivat edukseen.

Shortlistalle valittiin muun muassa MTV3 Totalin Kansallisääni -mainos, jossa Antero Mertaranta selostaa Suomen jääkiekkopelejä. Mainostoimistona toimi Ivalo Creative Agency, tuotantoyhtiönä Humina ja mediatoimistona Dagmar.

Eri yhtiöistä Miracle Sound vastasi kuuden shortlistalle valitun mainoksen tai mainossarjan tuotannosta. Nanoverse toimi tuotantoyhtiönä kolmessa mainossarjassa ja Dagmar mediatoimistona kolmessa ehdokkaassa.

Kaiku-kisan päätuomarina toimii Hasan & Partnersin toimitusjohtaja Eka Ruola.

Kategoriatuomareina toimivat Toinen PHD:n luova johtaja Jani Halme, Plan Suomen markkinointijohtaja Kirsi Mettälä ja Ivalo Creative Agencyn creative Ilkka Ruotsalainen.

Kaiku on jaettu seitsemään kategoriaan, jotka ovat Tuotteet, Palvelut, Yrityskuva, Musa&jingle, Yhteiskunnallinen, Paikallinen ja Paikallisradiotuotanto.

Kategoriavoittajien joukosta valitaan Grand Prixin voittaja, joka matkaa Cannes Lions -mainosfestivaaleille. Radiomainosten lisäksi palkitaan vuoden paras ääninäyttelijä.

Vuoden 2013 parhaat radiomainokset sekä vuoden ääninäyttelijä palkitaan KaikuGaalassa 3. huhtikuuta.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö