Lanseeraukset

21.10.2010 10:04 päivitetty 4.2.2016 09:55

Taas uusi naistenlehti – vain verkkoon

A-lehdet alkaa tehdä nuorille naisille suunnattua Lily-verkkojulkaisua Demistä ulos kasvaneille.

A-lehdet alkaa tehdä nuorille naisille suunnattua Lily-verkkojulkaisua.

Ensi helmikuussa starttaava Lily pyrkii yhdistämään toimituksen luoman sisällön, käyttäjien blogit ja keskustelun. Verkkomedian kohderyhmää ovat A-lehtien tytöille suunnatusta Demistä ulos kasvaneet 18–34-vuotiaat naiset.

– Lily on uudenlainen tapa tehdä ja kuluttaa mediaa. Nuoret naiset haluavat lukea sekä ammattitoimituksen tekemää sisältöä että toistensa ajatuksia. He vaativat medialtaan jatkuvaa vuorovaikutteisuutta, kertoo Lilyn päätoimittaja Jenni Lieto tiedotteessa.

Lieto on toiminut Demin päätoimittajana vuodesta 2005.

Lily käsittelee muotia, kauneutta, ihmissuhteita, hyvinvointia, kotia, kulttuuria, työtä ja ajankohtaisia asioita.

– Käytännössä verkkoyhteisö Demi.fi on tarjonnut meille vuosien ajan 50 000 nuoren naisen fokusryhmän. Tämän vuoksi tunnemme Lilyn kohderyhmän läpikotaisin, Lieto sanoo.

A-lehtien toimitusjohtaja Olli-Pekka Lyytikäisen mukaan nuorten aikuisten naisten ykkössaitiksi tähtäävällä Lilyllä ei ole suoraa kilpailijaa.

– Vuoden 2011 loppuun mennessä tavoittelemme 38 000 viikkokävijää, joista suuri osa on aktiivisia palstanpitäjiä eli he osallistuvat myös Lilyn sisällön luomiseen, Lyytikäinen sanoo.

Lilyn toimitukseen kuuluvat päätoimittaja Jenni Liedon lisäksi toimituspäällikkö Kati Toivanen sekä tuottajat Jenna Kämäräinen ja Anna Karhunen. Lilyn valitsemat bloggaritoimittajat työskentelevät tiiviissä yhteistyössä A-lehdissä olevan toimituksen kanssa.

Verkkojulkaisun visuaalisen ilmeen ovat suunnitelleet AD:t Marjo Saarela ja Tuomas Pajuniemi yhdessä pariisilaisen suunnittelutoimiston Ahonen & Lambergin kanssa, joka on vastannut myös Lily-logon suunnittelusta.