Ketjut

M&M 15.6.2017 08:26

Taco Bell rantautuu Suomeen

EPA

Restel tuo Taco Bellin Suomeen. Samalla toimitusjohtaja Mikael Backman tähyää jo tulevia pikaruokabrändejä, kertoo Kauppalehti.

Hotelli- ja ravintola-alan yhtiö Restel tuo amerikkalaisen pikaruokaketjun Taco Bellin Suomeen, kertoo Kauppalehti. Ensimmäinen ravintola avautuu alkusyksystä Helsingin ydinkeskustaan.

Kaikkiaan syksyn aikana on tavoitteena avata kolme ravintolaa Helsingissä ja kauppakeskuksessa Espoossa. Tarkoista sijainneista yhtiö ei hiisku, sillä vuokrasopimusneuvottelut ovat yhä kesken.

Tavoitteena on kasvattaa ­Taco Bell kolmessa vuodessa ainakin 10 ravintolan ketjuksi. Ravintoloita suunnitellaan pääkaupunkiseudulle ja muutamiin suurimpiin kaupunkeihin.

Taco Belliin palkataan ensimmäisen toimintavuoden aikana kaikkiaan yli 300 työntekijää, ja syksyn aikana työntekijämäärä nousee noin sataan. Rekrytoinnit ovat jo pitkällä.

Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman on silminnähden innostunut. Hän visioi Suomen ensimmäisen Taco Bellin avajaisiin pitkiä jonoja. Backmanilla on vahva usko Restelin pikaruokabrändien kasvuun. Uudet ketjut tuovat uusia asiakkaita.

”Uskon, että kysyntä vain kasvaa. Haluamme laajentaa tarjontaa.”

Yhtiön nelisen vuotta sitten Suomeen tuoma hampurilaisketju ­Burger King on esimerkki kasvusta. Ravintoloita on nyt 30 ja myynti ilman veroa kohosi viime vuonna noin 35 miljoonaan euroon.

Pikaruokabrändien maahantuonti ei lopu Taco Belliin, Restel lupaa. Toimitusjohtaja Backmanilla on suunnitelmissa jo seuraavia askelia.

Lue lisää Kauppalehdestä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö