Apple tunnetaan monen muun asian ohella yleisönsä lähes hurmostilaan saavista julkistustilaisuuksista. Applen työkalupakista kannattaa lainata omiin esityksiinsä yksi erittäin yksinkertainen niksi.

Lyhyesti ilmaistuna: käytä yhdellä dialla vain yhtä lukua. Esimerkiksi yhtiön toimitusjohtajan Tim Cook in kertoessa WWDC-tapahtumassa iOS-käyttäjien tyytyväisyydestä käyttöjärjestelmäänsä loisti hänen takanaan olevalla kankaalla vain yksi luku – jättikokoinen 97. Kun Cook mainitsi tuoreimman käyttöjärjestelmäversion olevan käytössä 85 prosentilla iOS-käyttäjistä, loisti takana puolestaan 85.

Tismalleen samoin oli rakennettu myös ohjelmistopuolen johtajan, Craig Federigh in esitys. FaceID toimii nyt 30 prosenttia nopeammin. Ladattavien sovellustiedostojen koko on 50 prosenttia pienempi – ja niin edelleen.

Aiheesta Inc.comiin kirjoittaneen Carmine Gallo n mukaan myös Steve Jobs suosi yksinkertaisia esityksiä. Toisen sukupolven iPad-tabletin esittelyssä ensimmäisen viiden minuutin aikana esitellyt diat sisälsivät vain 33 sanaa. Keskimäärin yhdellä esitysdialla on nykyisin 40 sanaa. Gallon mukaan tämä ei kuitenkaan helpota informaation omaksumista, vaan päinvastoin. Liian täyteen tungettu esitysdia saa aivot vain hylkimään tietoja.