Laivayhtiö Tallink Silja ja Tubecon solmivat alkuvuonna yhteistyösopimuksen. Osana sopimusta järjestetään Tubecon After Party -risteily syyskuussa.

Tubettajien eli YouTubessa omia videoitaan julkaisevien oma tapahtuma, Tubecon, järjestetään tänä vuonna kolmannen kerran. Tänä vuonna tapahtumassa keskitytään "itse ilmiöön ja YouTube-kulttuurin vahvistamiseen".

Helsingin kaksipäiväiseen Tubecon-tapahtumaan 12.-13. elokuuta odotetaan 10 000 kävijää kumpanakin päivänä. Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös ammattilaisille suunnattu Tubecon Industry Day.

Tallink Silja järjestää tubettajille risteilyn 3.-4. syyskuuta yhteistyössä videoverkosto Töttöröö n, Splay n ja United Screens in kanssa.

"Tubecon After Party -risteilyn tarkoituksena on tuoda fanit ja tubettajat yhteen 23 tunnin ajaksi hauskan Tubecon-ohjelman merkeissä", sanoo Tallink Siljan sosiaalisen median päällikkö Noora Verronen tiedotteessa.