Kotimainen vaatevalmistaja Tam-Silk Oy on saanut Suomen paikallislehtien myöntämän vuoden 2019 Antti-patsaan tunnustukseksi näkyvästä kampanjoinnistaan kotimaisen työn puolesta yhteistyössä paikallislehdistön kanssa.

Tam-Silk osallistui elokuussa 2019 Finlaysonin ja Ikean nokitteluun vastuullisuudesta vetoamalla vahvasti kotimaisen tuotannon puolesta. Tam-Silk teki tämän paikallislehti Kangasalan Sanomien etusivun ilmoituksella 21. elokuuta.

Tam-Silk valitsi mainoksen paikaksi Kangasalan Sanomat paikallisuuden perusteella. Kangasalalainen yritys halusi ilmoittaa nimenomaan paikallisessa lehdessä. Rohkea ja hyvin ajoitettu markkinointitempaus lisäsi merkittävästi myös paikallislehden näkyvyyttä niin lukijoille kuin mainostaja-asiakkaillekin.

Sanomalehtien Liiton paikallislehtijaosto, Paikallislehtien Päätoimittajayhdistys ja Suomen Paikallismediat Oy jakavat valtakunnallisen Antti-patsaan vuosittain Antin päivänä tunnustuksena yhteisölle tai henkilölle, joka on toiminnallaan edistänyt paikallislehdille tärkeitä arvoja. Tam-Silk Oy:n omistaja ja hallituksen puheenjohtaja Tuomo Saarni vastaanotti Antti-patsaan tänään 28. marraskuuta Helsingissä.

Antti-patsas on jaettu vuodesta 1981 lähtien. Sillä kunnioitetaan ensimmäisen suomenkielisen sanomalehden, Suomenkielisten Tieto-Sanomien julkaisijan rovasti Antti Lizeliuksen (1708–1795) elämäntyötä. Viime vuonna paikallislehdet palkitsivat Antti-patsaalla mediatoimisto Toinen PHD:n luovan johtajan Jani Halmeen.

Valtakunnallisen Antti-patsaan lisäksi paikallislehdet ja paikallislehtien ryhmät jakavat alueillaan maakunnallisia ja paikallisia Antti-patsaita paikallislehtien hyväksi tehdystä työstä.